تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۳۱۳۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار:

تدوین پیش‌نویس صدور مجوز کارگزاری‌های جدید

می متالز - مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید خبر داد.
تدوین پیش‌نویس صدور مجوز کارگزاری‌های جدید

به گزارش می متالز، محمد عطایی با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مقرر شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری‌های جدید را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این پیش‌نویس در بخش قوانین و مقررات تارنمای سازمان بورس به آدرس www.seo.ir  قابل مشاهده است، افزود: هرچند در این پیش‌نویس همه شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب‌وکار تاسیس کارگزاری و مسایل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته، اما دستورالعمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش‌نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب‌نظران می‌توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

بازار سرمایه به کارگزاری‌های بزرگ نیاز دارد

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری‌های بزرگ است، افزود: کارگزاری‌های جدید باید از زیرساخت‌های فنی توسعه‌یافته و توان تخصصی بالا در حوزه آی. تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس تدوین شد.

عطایی با تاکید بر اینکه محور برآورد سرمایه، ابعاد فنی و زیر ساختی است، گفت: در این دستورالعمل، به «بک آفیس‌های اختصاصی»  کارگزاری‌ها توجه ویژه‌ای شده و بخش عمده‌ای از سرمایه پیشنهادی برای تاسیس کارگزاری، به این امر اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بررسی پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید در دستور کار کمیته تدوین مقررات سازمان بورس قرار گرفته و پس از جمع‌بندی نهایی، باید به تایید هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برسد.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از متخصصین و کارشناسان بازار سرمایه دعوت کرد تا دیدگاه و پیشنهادهای خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل کنند.

عناوین برگزیده