تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نیمه نخست سال؛

«کاوه» رتبه سوم صادرات را به دست آورد

می متالز - شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از به اجرای موفق پروژه فاز 2 فولاد سازی خبر داد. همچنین این شرکت در نیمه نخست سال، توانست رتبه سوم در صادرات فولاد کشور را به دست بیاورد.
«کاوه» رتبه سوم صادرات را به دست آورد

به گزارش می متالز، تولید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پنج ماهه نخست ۱۳۹۹ در زمینه آهن اسفنجی به ۶۷۰ هزار و ۲۹۹ تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۷% رشد را نشان داد.

همچنین تولید شمش بیلت این شرکت در این مدت با کاهش ۱۲ درصدی به ۴۳۳ هزار و ۷۳۹ تن رسید. اگرچه تولید مرداد ماه با رشد ۸ درصدی به ۱۰۹ هزار و ۶۴۹ تن رسید.

در حوزه صادرات، فولاد کاوه جنوب کیش در ۵ ماهه نخست امسال ۲۱۱ هزار و ۴۰۰ تن شمش بیلت صادر کرد که ۴۳% کاهش را نشان داد. در این مدت ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی هم توسط این شرکت صادر شد. مجموع صادرات فولاد کشور هم در پنج ماهه امسال با کاهش ۳۹ درصدی به حدود ۱.۷ میلیون تن رسید.

فولاد کاوه جنوب کیش در پنج ماهه امسال بعد از شرکت‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان رتبه سوم بزرگ‌ترین صادرکنندگان فولاد کشور را به خود اختصاص داد.

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده، تولید آزمایشی فاز ۲ فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از شهریورماه آغاز شده و قرار است بهره‌برداری و افتتاحیه رسمی این پروژه این فاز از مهرماه انجام شود. تولید فاز ۲ فولادسازی برای امسال ۳۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

عناوین برگزیده