تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۳۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مودودی مطرح کرد:

نبود رایزن‌های تجاری ایران، بازار صادرات را نابود می‌کند

می متالز - مشاور وزیر صنعت گفت: نبود رایزن‌های تجاری ایران در بسیاری از کشور‌های دنیا، لطمه‌های جبران ناپذیری را به تجارت و صادرات کشور وارد می‌کند.
نبود رایزن‌های تجاری ایران، بازار صادرات را نابود می‌کند

به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت با اشاره به کم بودن تعداد رایزن های بازرگانی ایران در دنیا اظهار کرد: افزایش تعداد رایزن های بازرگانی کشور در سرتاسر دنیا نیازمند فراهم آوردن زمینه های لازم و ارتقا فن آوری هایی مانند IT است.

وی افزود: باید بدانیم که نبود رایزن های تجاری ایران در بسیاری از کشورهای دنیا، لطمه های جبران ناپذیری را به تجارت و صادرات کشور وارد می‌کند.

مودودی تصریح کرد: بر اساس هدف گذاریی سازمان توسعه تجارت، تعداد رایزن های تجاری ایران در چند سال آینده باید به 50 نفر برسد.

وی تاکید کرد: این موضوع نیاز به تامین منابع مالی دارد که باید توسط سازمان برنامه و بودجه برای سازمان توسعه تجارت تعیین شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در پایان یادآور شد: در صورتی که اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه صادرات، بخشی از منابع خود را به افزایش تعداد رایزن های بازرگانی در کل دنیا اختصاص دهد، شاهد عملکرد بهتری در این زمینه خواهیم بود.

عناوین برگزیده