به گزارش می متالز، مهدی اقتصادی با بیان اینکه مرکز نوآوری اتاق بازرگانی ایران تلفیقی از شرکتهای باسابقه و دانش بنیانهای نوپا و استارت اپها است، گفت: در اتاق بازرگانی یکسری شرکتهای بزرگ و باسابقه هستند که بازار را به خوبی میشناسند و با اکوسیستم سنتی آشنایی کامل دارند و از سوی دیگر استارتاپها سیستم های نوین و مدرن را پیاده سازی میکنند و روحیه خلاق و نوآوری دارند. این دو گروه در مرکز نوآوری اتاق بازرگانی به یکدیگر وصل میشوند.
وی راه اندازی مرکز نوآوری اتاق ایران را با هدف ارتباط میان صنعت و شرکتهای دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد: نقطه قوت مرکز نوآوری اتاق بازرگانی ایران، تجربه انباشته شده اعضای اتاق به عنوان کارآفرینان پیشکسوت و با سابقه است.
اقتصادی با اشاره به اینکه شرکتهای دانش بنیان نحیف هستند و از نظر مالی و بنیه ارتباطی نیازمند یاری هستند، یادآور شد: چشم انداز و نگاه کلان مرکز سرویس دهی و خدمت رسانی به کل کشور است و شرکتهای دانش بنیان با ارتباط گرفتن با مرکز نوآوری به شکوفایی خواهند رسید.
رییس مرکز نوآوری اتاق بازرگانی از راه اندازی مراکز نوآوری در استانها با کمک اتاقهای بازرگانی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مرکز تلاش خواهد شد تا ایدههایی که قابلیت رشد و تجاری سازی دارند را حمایت کنیم و در تعامل با کمیسیون اتاق بازرگانی ایران و با کمک شتابدهندهها و بوروکرهای مرکز مسیر ورود به بازار را برای آنها مهیا کنیم.
اقتصادی با اشاره به پیگیری طرح سند جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، تلاش فراکسیون دانش بنیان مجلس برای ورود به این حوزه و بازنگری در قانون دانش بنیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجلس یازدهم هنوز جوان است و باید فرصت بدهد تا این طرح عمیقتر بررسی شود. خوشبختانه رویکرد مجلس یازدهم، رویکرد اشتغالزایی و حمایت از تولید است که کاملا با خواسته های بخش خصوصی همسو است. آماده هستیم با همکاری و تشریک مساعی نظراتمان را به اطلاع اتاق برسانیم.