تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۳۲۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در شهریورماه؛

ارزش معاملات بورس تهران در شهریورماه ۹ درصد کاهش یافت

می متالز - ارزش شاخص کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات شهریورماه نسبت به مردادماه، 9 درصد کاهش یافت.
ارزش معاملات بورس تهران در شهریورماه ۹ درصد کاهش یافت

به گزارش می متالز، در پایان معاملات شهریورماه ۹۹، شاخص کل با ۱۶۲۰۶۹ واحد کاهش نسبت به مردادماه ۹۹، به رقم ۱۵۹۵۱۶۰ واحد رسید که ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

شاخص بازار اول با ۸۱۸۸۴ واحد کاهش به رقم ۱۱۸۰۲۵۹ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۴۷۵۱۳۰ واحد کاهش عدد ۳۱۶۸۵۷۷ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۴۹ / ۶ درصد و ۰۴ / ۱۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

شاخص کل هم وزن با ۶۵۸۹۰ واحد کاهش روبرو شد و به رقم ۴۱۵۹۰۷ واحد رسید و با ۶۸ / ۱۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه شد.

در ماه پایانی تابستان ۹۹، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۳۱۷۲۴۶ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به مردادماه ۹۹ ، ۳۳ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۱۸۹۱۴۳ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۵۸ میلیون و ۲۹۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۵۳ / ۶ درصد و ۳۰ / ۴۶ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۱۰۸۰۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۲۳۰۶۹۵ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۶۵ درصد و ۳۲ / ۱۲۳ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۷ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۱۶۹۸۰ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب ۱۰ / ۱۶۲۵درصد و ۱۶۳۵ درصد افزایش نسبت به مرداد ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۴۲۶ هزار قرارداد به ارزش ۷۸۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۹۳۱۰۵ درصد افزایش و ۳۰ / ۸۳ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

عناوین برگزیده