تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۱۳۲۱۴۱
سرویس خبر : انرژی

برق رسانی به معادن شاهکوه نهبندان، زمینه ساز فرآوری معدنی

می متالز - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن عملیات برق رسانی به معادن شاهکوه نهبندان، تا سال ۱۴۰۰ معادن منطقه صاحب زیرساخت مهم برق می‌شوند.
برق رسانی به معادن شاهکوه نهبندان، زمینه ساز فرآوری معدنی

به گزارش می متالز، نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی معادن منطقه، تامین برق است که معدن کاران را در فرآوری سنگ‌های تزئینی دچار مشکل کرده است.

او تاکید کرد: با تامین برق معادن شاهکوه نهبندان تا یک سال آینده، تحولی بزرگ در فرآوری و اشتغال معادن شاهکوه و اطراف منطقه اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بیش از ۲۰ درصد معادن خراسان جنوبی را در خود جای داده است افزود: متاسفانه معادن غنی و متنوع منطقه در خدمت تولید ثروت و اشتغال نیست که علت آن فراهم نبودن زیرساخت‌های سرمایه گذاری همچون جاده دسترسی به معدن، برق و به ویژه نیروی انسانی متخصص است.

نخعی با تاکید بر اینکه توجه مسئولان کلان کشور به معادن و فرآوری آنها، می‌تواند کشور را از مشکل وابستگی به نفت و کسری بودجه نجات دهد گفت: سنگ‌های ساختمانی دارای بازار پولی بسیار گسترده‌ای در دنیاست؛ اما کشور ما سهم کمی از این بازار پر سود را بهه خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: کشور ترکیه با وجود اینکه نه تنوع سنگی دارد و نه ذخیره معدنی بالا، اما سهم آن‌ها از بازار فروش سنگ‌های تزئینی دنیا بسیار بیشتر از ماست.

ضعف نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه معدن

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکل معادن خراسان جنوبی را کمبود تکنیسین معدن دانست و تاکید کرد: برای تحول در حوزه معدن، به نیروی متخصص معدنی و آشنا به کار و تعمیر ماشین آلات معدنی نیاز داریم که به جد در حال پیگیری این موضوع هستیم.

نخعی با اشاره به تلاش‌ها برای راه اندازی دپارتمان ملی و تخصصی معدن در نهبندان افزود: در سفر اخیر رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به نهبندان، با راه اندازی این دپارتمان در این شهرستان موافقت شد تا بتوانیم تمام آموزش‌های مرتبط با معدن مانند فعالیت با ماشین آلات، تعمیر آن‌ها و ایمنی معدن را انجام دهیم.

او اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های مهم جاده، برق و تامین نیروی انسانی متخصص در معادن فراهم شود، معادن می‌توانند به عنوان یکی از قابلیت‌های مهم منطقه، کمک زیادی به اشتغال و اقتصاد خراسان جنوبی کنند.

عناوین برگزیده