تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۳۲۳۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
استاندار مرکزی خبر داد:

ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن به زودی در شهر اراک اتفاق می افتد

می متالز - استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ساخت ۱۱ هزار واحد خانه در این شهربه زودی قیمت کاذب بازار می شکند ،گفت: هفت هزار واحد مسکونی در ۳۰ هکتار زمین اوقافی و چهار هزار واحد مسکونی نیز در ۲۴ اراضی هکتاری هپکو اراک برای طرح اقدام ملی مسکن این شهر پیش‌بینی شده است.
ساخت ۱۱ هزار واحد مسکن به زودی در شهر اراک اتفاق می افتد

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی گفت: در سفری که اخیراً وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی داشته‌اند وزیر قول اختصاص ۵۰ هکتار زمین را برای ساخت مسکن را داده‌اند.

آقازاده اظهار کرد: برای ساخت مسکن در استان لازم است زمین‌های دولتی مازاد مشخص شود تا در صورت عدم اختصاص زمین توسط دستگاه‌های اجرایی، زمین‌های مشخص‌شده برای ساخت مسکن ملی استفاده شود.

وی بابیان اینکه نیاز است تا برای ساخت ۲۰۰ واحد در شهر آشتیان اقدام شود، گفت: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی، مقداری از زمین ۶هکتاری با کاربری آموزش عالی تغییر کاربری داده شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا واحدهای مسکونی ساخته شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اختصاص ۳۰هکتار زمین در شهر اراک برای ساخت واحدهای مسکونی از طرف سازمان اوقاف، گفت: در این زمین می‌توان حدود ۷هزار واحد مسکونی ساخت که این واحدها قرار است در اختیار بهزیستی، آموزش‌وپرورش، بنیاد شهید، نیروهای ارتش و خبرنگاران قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: امیدواریم کلنگ این واحدها تا پایان سال به زمین بخورد که در این صورت بیش از ۱۰هزار واحد در شهر اراک ساخته خواهد شد و امیدواریم با این اقدام قیمت مسکن در این کلانشهر بشکند.

وی بابیان ابن که استان مرکزی بی‌تردید جزو برترین استان‌های کشور در طرح مسکن ملی است، تصریح کرد: جا دارد در اینجا از سپاه و جهاد سازندگی و شهرداری بابت حل کردن گره زمین ۲۴هکتاری تشکر کنم چراکه با این کار نزدیک به ۴هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد که بیش از ۱۵۰۰ واحد آن در اختیار عموم مردم و مابقی آن در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

عناوین برگزیده