تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۳۲۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشدار نسبت به نگهداری حجم بالای مواد منفجره در بندر ام‌القصر عراق

می متالز - مدیرکل گمرک عراق از وجود حجم زیادی از مواد منفجره در کانتینرهای موجود در بندر ام القصر که بدون رعایت اصول ایمنی و استانداردهای بین المللی انبار شده است ابراز نگرانی کرد.
هشدار نسبت به نگهداری حجم بالای مواد منفجره در بندر ام‌القصر عراق

به گزارش می متالز، خالد صلاح الدین امروز (یکشنبه ) در گفت وگو با روزنامه عراقی الصباح گفت که  ۶ هزار و ۴۳۱ کانتینر دربندر ام القصر وجود دارد که ۵۱۳ عدد آن حاوی مواد منفجره خطرناک و سمّی است. علاوه بر این  تعداد ۲۰ عدد از کانتینرهای حاوی مواد قابل اشتعال نیز در بخش شمالی بندر وجود دارد که متعلق به ۲ وزارتخانه نفت و نیرو است.

وی  خطاب به وارد کنندگان مواد شیمیایی چه در بخش دولتی و چه خصوصی گفت: لازم است تا در اسرع وقت نسبت به تخلیه این کانتینرها برای جلوگیری از حوادث احتمالی که در شرایطی مغایر با  اصول ایمنی، بهداشتی و استانداردهای بین المللی نگهداری می شود، اقدام کنند.

از طرف دیگر «ایمن علی» مدیر کل بخش جنوبی بندرام القصر نیز گفت: مرکز گمرک با هماهنگی اداره کل بندر ام القصر آماده است تا برای حفظ امنیت، شرایط مذکور را از نظر مجوز واردکنندگان به اسم اشخاص یا شرکتها بررسی کرده و نیز با تسریع در انجام  کارهای گمرکی، این مواد را به مخازن شرکت های وابسته به وزارتخانه های نفت و نیرو منتقل کند.

تمام بنادر عراق در حوزه اداری استانداری بصره واقع شده است و تنها بندر دریایی مشرف به خلیج فارس، با ساحلی به طول ۵۸ کیلومتر در جنوب واقع شده که از آبهای اروند رود  در شرق تا رودخانه ام القصر در غرب امتداد دارد.

عناوین برگزیده