به گزارش می متالز، به نقل از پدال نیوز، اوایل ماه میلادی جاری، دولت ترامپ بر تعرفههای واردات آلومینیوم و فولاد افزود تا از صنایع داخلی ایالات متحده آمریکا حمایت کرده باشد.
هنریخ وبکم، مدیرعامل آمریکا شمالی گروه خودروسازی فولکس واگن در واکنش به این موضوع گفت: "حمایت از تولید داخلی برنده ندارد. زمانی که تعرفهها افزایش می یابد عدم تعادل معاملاتی را به همراه خواهد داشت که این مهم هیچ برنده ای به همراه ندارد."
افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از سوی ترامپ حاشیه سود همه شرکتهای صنعتی ازجمله خودروسازی را کاهش خواهد داد یا محصولات آنها را با افزایش قیمت مواجه خواهد کرد.
ترامپ خودروسازان آلمانی را به دلیل اعمال تعرفه واردات بر خودروهای صادره از آمریکا سرزنش کرد و در مقابل آلمانیها را به اعمال تعرفه سنگین واردات خودروهایشان به خاک آمریکا تهدید کرد. ترامپ همچنین بر کالاهای چینی نیز تعرفههای واردات اعمال کرد تا با اعمال فشار چینیها را به کاهش تعرفههای اعمال شده بر کالاهای آمریکایی و خودروهای تولیدی جوینتونچرهای بین چین و آمریکا مجاب کند.
از سویی دیگر متخصصان خودرو از این رفتار ابراز نگرانی کردهاند چرا که ممکن است به جنگ داد و ستد بی انجامد. بازار خودرویی کشور چین برای جنرال موتورز و رشد اقتصادی برند کادیلاک در آینده نقش بسیار مهمی دارد. رئیس بخش خودروهای لوکس کادیلاک از زیرمجموعههای جنرال موتورز در این باره گفت: "هرکسی که با چین در داد و ستد باشد از جنگ داد و ستد بیم دارد. چنین جنگی ضررهای بسیار به همراه دارد و ما امیدواریم کار به آنجا نکشد."
جک هولیس، مدیرعامل تویوتا در بازار آمریکای شمالی در این باره گفت: "افزایش تعرفهها به معنای افزایش قیمت تولید است چرا که هیچ راهی برای تامین مالی و کسب هزینههای افزایش یافته برای ما وجود ندارد."