تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۳۲۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت در راستای اسناد بالادستی تدوین شده است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی رزم حسینی بر اساس اسناد بالادستی تدوین و به مجلس ارائه شده است.
برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت در راستای اسناد بالادستی تدوین شده است

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی عصر روز یکشنبه با تشریح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن که با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: وزیر پیشنهادی صمت در این نشست برنامه‌های خود را تشریح کرد و اعضای کمیسیون نیز دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در حوزه صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی برنامه‌های اشاره شده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و اولویت‌های وی در راستای اسناد قوانین بالادستی و مجلس ارائه شده است، اظهار کرد: تنظیم بازار، بحث صادرات، توسعه روابط اقتصادی با کشور روابط اقتصادی با کشورهای هم مرز که هم مکمل حوزه تولید و هم حوزه ارزآوری هست، از مهمترین اولویتهای وزیر پیشنهادی صمت بود.

وی ادامه داد: رزم حسینی همچنین بر موضوع تمرکز زدایی، تفکیک اختیارات استان‌ها، مبارزه با رانت خواری، تسهیل فرآیند صدور مجوزها و رفع مقررات مزاحم هم تاکید داشت و در نشست امروز هم اعلام کرد که مجموعه‌های صنعتی تولیدی که به خاطر مشکلات نقدینگی متوقف شده‌اند و شرکت‌هایی که خاموش هستند باید احیا شوند و همچنین موضوع تامین نهاده‌های دامی به جهاد کشاورزی واگذار شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره خودروسازی عنوان کرد که هزینه‌های تولید خودرو به دلیل تامین ورقه‌های فولادی بالاست و همین موضوع در تولید لوازم و کالاهای خانگی هم مصداق دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: از آنجا که دو شرکت بزرگ خارجی تولیدات لوازم خانگی با مشتری بسیار فراوان در ایران از کشور خارج شده‌اند، وزیر پیشنهادی صمت تقویت تولید کننده‌های داخلی برای تامین لوازم خانگی را از برنامه‌های خود عنوان کرد.

فیروزی آزادسازی کالاها در گمرک، تعادل عرضه و تقاضا، شکست انحصار در بخش کالاها از دیگر برنامه‌های اعلامی وزیر پیشنهادی عنوان کرد و افزود:  ایشان در حوزه معادن هم خواستار واگذاری اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها شده است و برای تکمیل زنجیره معادن که همان زنجیره ارزش برای جلوگیری از خام فروشی است برنامه هایی را مطرح کرد.

وی دیپلماسی اقتصادی را اولویت کشور در بحث اقتصاد عنوان و اظهار کرد: وزیر پیشنهادی صمت در بحث دیپلماسی اقتصادی به برقراری ارتباط با کشورهای هم مرز و ممنوعیت ورود کالاهای غیر ضروری به کشور تاکید و اعلام کرد که عمده محصولات وارداتی باید واردات مواد اولیه مورد نیاز که تولید داخلی مشابه ندارد، باشد.

نماینده مردم فسا با بیان اینکه نمایندگان نسبت به تنظیم بازار با توجه به کوتاه بودن عمر دولت و ناهماهنگی های موجود در بخش اقتصادی دولت انتقاداتی داشتند، گفت: نمایندگان درباره التهاب در بازار، قیمت‌ها و چگونگی مدیریت آن و همچنین اصلاح فرآیند صدور مجوزها در وزارت صمت پرسش هایی مطرح کردند.

وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن با توجه به نشست امروز و برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت صبح فردا - دوشنبه - یک جلسه جمع بندی برگزار می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره نظر نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر پیشنهادی نظرات بسیار مثبتی داشته است اما در عین حال با توجه به اتمام عمر دولت دوازدهم برخی نمایندگان نسبت به اجرای این برنامه‌ها مخالفت هایی داشته‌اند. وزیر پیشنهادی تخصص و تجربیات خود را در بخش خصوصی در ارتباط با صنایع و معادن و فعالیت‌های بازرگانی ارائه کرد.

فیروزی برآیند کلی نسبت به وزیر پیشنهادی در مجلس را مثبت دانست و گفت: نظر بنده این است که وی رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند.

عناوین برگزیده