تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۳۲۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گذر آهسته صادرات مهاباد از مانع کرونا

می متالز - رئیس گمرک مهاباد گفت: بعد از شوک ابتدایی کرونا به صادرات، از ابتدای اردیبهشت‌ ماه عملکرد صادراتی این شهرستان با بهبود نسبی همراه بوده و تاکنون به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ دلار رسیده است.
گذر آهسته صادرات مهاباد از مانع کرونا

به گزارش می متالز، احمد احمدی رئیس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از بهمن ۹۸ آغاز شد و موجب اعمال محدودیت‌های تجاری، بسته شدن مرز‌ها و توقف صادرات شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: عملکرد صادراتی مهاباد تاکنون با بهبود نسبی همراه بوده و صادرات این شهرستان با ۳۷ اظهار نامه صادراتی به ۳ میلیون و ۵۳۵ هزار دلار رسیده است.

احمدی با اشاره به اینکه صادرات امسال زیر سایه کرونا ویروس نسبت به پارسال ۳۴ درصد کاهش داشته است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم که این میزان امسال با کاهش یک میلیون و ۸۶۵ دلاری مواجه بوده است.

او تصریح کرد: از مجموع محصولات صادر شده بیش از ۹۰ درصد به کشور عراق و مابقی نیز به سایر کشور‌های همسایه غربی صادر شده است.

رئیس گمرک مهاباد فرش ماشینی، سیمان سفید و تخم مرغ را بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرک این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰۰ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده است که ۸۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. 

گمرک مهاباد یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران