تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پاسخ فنی سایپا به خط تخریب رسانه‌های بیگانه:

محصولات جدید سایپا روی مگاپلتفرم SP و با بالاترین استاندارد‌ها تولید خواهند شد

می متالز - سایپا اعلام کرد که این گروه خودروسازی محصولات جدید خود را روی پلتفرم‌های اختصاصی، استاندارد و به روز تولید خواهد کرد، به گونه‌ای که این محصولات توانایی دریافت مجوز‌های استاندارد‌های اروپایی از جمله یورو ان کَپ را دارند.
محصولات جدید سایپا روی مگاپلتفرم SP و با بالاترین استاندارد‌ها تولید خواهند شد

به گزارش می متالز، شرکت سایپا برای ایجاد تنوع و توسعه در محصولات خود، طراحی یک‌مگاپلتفرم را در دستور کار خود قرار داد و از این مگاپلتفرم، دو پلتفرم SP۱ و SP۰ را به دست آورد که به ترتیب محصولات کلاس‌های C و B را پوشش می‌دهند.

براساس اعلام سایپا طراحی این مگاپلتفرم به گونه‌ای است که بیش از ۷۰ درصد دو پلتفرم مشتق شده با یکدیگر مشترک هستند و این امر باعث می‌شود محصولات تولیدی روی این دو پلتفرم قدرت تنوع و تغییرات لازم را داشته باشند.

شاهین نخستین محصول روی این مگاپلتفرم است که با پروژه SP۱۰۰ تولید و با نام تجاری «شاهین» معرفی شده است، این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد.

علاوه بر این، مدل کراس‌اوور این محصول نیز به تازگی رونمایی شده و در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه خواهد شد. این پلتفرم بر اساس استاندارد‌های روز بین‌المللی، استاندارد‌های ملی و با هدف صادرات به کشور‌های منطقه، طبق استاندارد GIS طراحی و توسعه داده شده است.

همچنین به منظور بالا بردن سطح‌کیفی این خودرو از استاندارد‌های کیفی خودروسازان اروپایی در طراحی و توسعه خودرو استفاده شده و برای افزایش سطح استاندارد‌های کیفی در زنجیره تامین قطعات نیز دوره‌های آموزشی جاری‌سازی این استاندارد‌ها برای قطعه‌سازان در حال برگزاری است.

از جمله گمانه‌زنی‌ها و اشتباهات صورت گرفته در تحلیل‌های اخیر، تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا است. بدیهی است مشابهت ظاهری و ابعادی دو خودرو دلیلی بر یکی بودن پلتفرم آن‌ها نیست؛ لذا مجدداً تاکید می‌شود مگاپلتفرم SP به صورت اختصاصی و ویژه محصولات جدید گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا طراحی شده و توسعه یافته است.

در بخش قوای محرکه نیز موتور‌های طراحی شده صرفاً به محصولات این پلتفرم اختصاص داشته و براساس نیاز آن‌ها بوده و توان مورد نیاز را ایجاد خواهند کرد و شائبه غیرواقعی و جهت دار استفاده از موتور هر محصول دیگر مثل پراید یا تیبا یا ... در این محصولات، برداشت‌های نادرست و نتیجه‌گیری‌های اشتباه رسانه‌ای است، چرا که موتور یک بار اختراع شده و در صنعت خودروسازی مرسوم است که موتور‌های دارای قابلیت را با تغییرات لازم روی محصولات مختلف استفاده می‌کنند. موتور TU شرکت پژو سیتروئن نمونه‌ای از این دست به شمار می‌رود.

در حال حاضر موتور توربو شارژ M۱۵TC با توان ۱۰۸ اسب بخار و ۸ سوپاپ با گیربکس دستی جدید به عنوان اولین قوای محرکه محصولات جدید سایپا در نظر گرفته شده است.

این موتور در شرکت مگاموتور سایپا به طور کامل طراحی و توسعه یافته و تست‌های نهایی آن در حوزه عملکرد موتور و همچنین آلایندگی به پایان رسیده است. برای موتور سایپا، گیربکس جدیدی نیز طراحی شده و در مرحله تولید قرار گرفته است.

همچنین در گام بعدی قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک برای این‌پلتفرم پیش‌بینی شده که در حال حاضر مراحل توسعه آن روی خودرو در دست انجام است و در مدل‌های آینده به بازار معرفی خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا اعلام می‌کند که بازنشر گسترده برخی گزارش‌های جهت‌دار و تحلیل‌های نادرست و نیز آغاز تخریب‌های گسترده توسط برخی رسانه‌های بیگانه و اروپایی، نشان از عدم رضایت و ناراحتی تحریم‌کنندگان صنعت خودرو از معرفی محصولات جدید، پیشرفت‌های صنعت خودرو ایران و گروه سایپا در دوران تحریم و فشار حداکثری و نیز بیانگر مسیر درست خوداتکایی ملی است.

گفتنی است در روز‌های آتی، اطلاعات دیگری پیرامون محصولات جدید گروه سایپا منتشر خواهد شد.

عناوین برگزیده