تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۱۳۲۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بررسی معایب و مزایا از نگاه کارگزاران:

خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

می متالز - افزایش سرمایه از محل صرف سهام یکی از ابزار‌هایی است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است هر چند که در گذشته وجود داشت و موجب بزرگ شدن شرکت‌ها در بازار سرمایه می‌شد علاوه بر آن این راهکار به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مالکیت خود را حفظ کنند.
خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

به گزارش می متالز، افزایش سرمایه یکی از راهکار‌های تامین منابع مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی است تا بتوانند از این طریق فعالیت خود را توسعه دهند یا ساختار‌های خود را اصلاح و بهبود ببخشند.

تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به روش‌های گوناگونی شامل افزایش سرمایه از محل سود انباشته، از محل آورده‌نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به روش صرف سهام می‌تواند صورت گیرد.

 

افزایش سرمایه از محل صرف سهام مالکیت سهامداران عمده را حفظ می کند

در این باره نادر خسروی قوجه مدیرعامل کارگزاری امید سهم درباره افزایش سرمایه از محل صرف سهام اظهار کرد: افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به سهامداران عمده شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا درصد مالکیت خود را حفظ و یا افزایش دهند.

وی افزود: عدم عرضه سهام توسط سهامداران عمده با مالکیت نزدیک به ۵۰ درصد و یا زیر ۵۰ درصد می‌تواند مالکیت و حتی موجودیت و در ادامه، فعالیت شرکت به خطر بیافتد، این روش اگرچه برای سهامداران خرد ناخوشایند است، اما بنگاه‌داری شرکت‌ها حفظ می‌شود و قیمت سهم نیز دچار نوسانات غیر واقعی منهای ارزش سهم نخواهد گردید.

عناوین برگزیده