تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۳۳۳۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق ایران و کویت

کاهش ۴۰ درصدی صادرات ایران به کویت در دوره کرونا

می متالز - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت می‌گوید: کرونا و مشکلات موجود در حمل و نقل دریایی به کویت، صادرات ایران به این کشور را تا ۴۰ درصد کاهش داده است.
کاهش ۴۰ درصدی صادرات ایران به کویت در دوره کرونا

به گزارش می متالز، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا، کشور کویت واردات چندانی ندارد و می‌گوید کالاهایی که وارد می‌شوند باید با کانتینرها و شناورهای فلزی باشند. البته با رایزنی‌های که اتاق‌های بازرگانی انجام داد، توانستیم یک خط کشتیرانی برای کانتینرهای یخچال‌دار راه‌اندازی کنیم.

هانی فیصلی در مورد روند مبادلات ایران و کویت اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و مسائل پیش‌آمده، آمار دقیقی از مبادلات ایران و کویت در دست نیست. اما متأسفانه تجارت ما با کویت کاهش پیدا کرده است. به‌تازگی آماری از گمرک دریافت نکرده‌ایم، اما آخرین آماری که وجود دارد تقریباً ۳۶ تا ۴۰ درصد کاهش صادرات به کویت وجود داشته است.

او ادامه داد: هم‌اکنون مراوداتی که در کویت انجام می‌شود، منحصر به تعدادی تجار است که از گذشته در این کشور اقامت یا سکونت داشتند و یا کارهای تجاری بین ایران و کویت را انجام می‌دادند. به همین جهت نمی‌توان فضایی برای تجار نوپا که عزم ورود به بازار کویت را دارند باز کرد.

فیصلی با اشاره به عدم صدور ویزا برای ایرانیان اظهار داشت: باید در نظر داشت کویت به ایرانی‌ها ویزا نمی‌دهد، اگر هم بدهد به‌سختی امکان‌پذیر است. برای همین فضایی برای بازرگانان جدید وجود ندارد این موضوع تنها یکی از مشکلات ماست. زیرا کشور ما با توجه به قوانین و مقرراتی که روزبه‌روز به آنها افزوده و دائماً دستخوش تغییر قرار می‌گیرد، باعث به وجود آمدن شرایط دشوار برای بازرگانان می‌شود.

او افزود: دیگر مقوله‌ای که وجود دارد، قوانین حاکم بر کویت است که باعث به وجود آمدن یک سری از مشکلات می‌شود، مانند رعایت یک سری از استانداردهایی از جانب کویت که منجر به ایجاد مشکل برای ایرانی‌ها می‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت تصریح کرد: در حال حاضر ورود لنج‌ها یا شناورهای چوبی به کویت ممنوع است. همچنین پس از شیوع بیماری کرونا، کشور کویت واردات چندانی ندارد و می‌گوید کالاهایی که وارد می‌شوند باید با کانتینرها و شناورهای فلزی باشند. درصورتی‌که واردات مواد غذایی و تره‌بار باید از طریق کانتینرهای یخچال‌دار صورت بگیرد که البته با رایزنی‌های که اتاق‌های بازرگانی انجام داد، توانستیم یک خط کشتیرانی برای کانتینرهای یخچال‌دار راه‌اندازی کنیم.

عناوین برگزیده