تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۳۳۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

هدفگذاری برای راه اندازی دو هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش معدن/ انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیاز امروز معادن کشور است

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای راه اندازی دو هلدینگ سرمایه گذاری در بخش معدن هدفگذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.
هدفگذاری برای راه اندازی دو هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش معدن/ انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیاز امروز معادن کشور است

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/178930/ee84b09b-75e4-4dec-acba-23a09442fbfc.jpg

به گزارش می متالز، سعید زرندی در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی افزود: سرمایه گذاری یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه معادن کشور است و نیاز داریم در این حوزه سرمایه گذاری های بزرگ و جدی انجام شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا در حال تشکیل هلدینگ های سرمایه گذاری هستیم بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه این فرصت را فراهم نموده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: سال ۹۹ فرصت خوبی برای بخش های اقتصادی کشور است تا با توجه به مصوبه سران قوا برای عدم بررسی دفاتر سال های قبل کشور، شرکت هایی که وارد بازار سرمایه می شوند، توسط سازمان امور مالیاتی کشور، شاهد تحول بزرگی در این بخش باشیم.

زرندی تاکید کرد: همزمان با افزایش نقدینگی روزافزون در کشور که مشکلات تورمی به تبع آن به وجود می‌آید؛ بخش تولید نیز از کمبود نقدینگی رنج می برد و یکی از راه حل های این مشکل استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در قالب بازار سرمایه است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در بخش تولید و هم در حوزه معادن توجه ویژه‌ای به این منابع داشته و از اواخر سال گذشته برنامه های مشخصی را در این خصوص پیشنهاد و ارائه نموده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای ورود بخش معدن به بازار سرمایه و عرضه معادن کوچک در بورس گفت: این موضوع در دستور کار بوده و در تلاش هستیم بتوانیم برای تقویت معادن از بازار سرمایه بهره‌ برداری لازم را داشته باشیم.

زرندی اضافه کرد: همچنین در حال پیگیری برای ورود شرکت دولتی به بورس هستیم که می‌تواند ظرفیت‌های جدی را در حوزه بازار سرمایه به وجود آورد.

وی اعلام کرد: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت کردیم تا از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال نموده و در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: اگر در سال ۹۹ بتوانیم مقدمات ورود ۵۰ معدن را به بازار سرمایه فراهم کنیم، در عمل کار بسیار مهمی در این بخش شکل گرفته و می تواند مقدمه ای برای برنامه ریزی در این خصوص برای سال های آینده باشد.

عناوین برگزیده