تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۳۳۴۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

دستور ویژه استاندار برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از دستور ویژه استاندار برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات خبر داد و گفت: رفع موانع موجود و راه‌اندازی این پروژه در اسرع وقت از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.
دستور ویژه استاندار برای حل مشکلات کارخانه فولاد قاینات

به گزارش می متالز، مشیرالحق عابدی در نشست بررسی مشکلات راه‌اندازی طرح فولاد قاینات افزود: این طرح از طرح‌های جهش تولید در استان است و اهتمام همه دستگاه‌های مرتبط بر کمک به پیشرفت هرچه بیشتر کار است.

وی بیان کرد: در این جلسه ۲ موضوع مهم برق‌رسانی و گازرسانی به این پروژه طرح و بررسی شد و براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد شرکت گاز و شرکت برق منطقه‌ای خراسان طی مدت یک هفته، مشکلات موجود را برطرف کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از متولیان در مجموعه کارخانه فولاد انتظار می‌رود که روند کارهای باقیمانده را شتاب ببخشند تا پروژه در مدت وعده شده به بهره‌برداری برسد.

«کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی با دستور کار «بررسی مسائل و آخرین وضعیت طرح فولاد قاینات» به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد.»

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این نشست گفت: طرح فولاد قاینات مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان در سال جاری است.

عباس جرجانی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در ۲ بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در شهرستان قاینات در حال اجرا است.

وی با اشاره به بازدید میدانی و عملیاتی ۲ روز گذشته خود از بخش‌های مختلف این مجموعه بیان کرد: تمامی پرسنل این طرح مهم در بخش‌های مختلف و با همه توان و به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا هرچه سریعتر این طرح به بهره‌برداری برسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در جلسه امروز، ضمن ارائه گزارشی از سوی مدیر کارخانه فولاد درخصوص مسائل پیش روی این طرح، آخرین وضعیت طرح در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله برق و گاز مورد بحث و بررسی اعضای کارگروه قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه بر همکاری و همراهی همه جانبه بیش از پیش تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با مدیران فولاد قاینات تاکید شد و با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری این طرح بزرگ در توسعه استان، مدیران فولاد نیز باید تمام توان، ظرفیت و تلاش خود و پرسنل این طرح را برای اجرا و آماده‌سازی هرچه سریعتر طرح به کار گیرند.

جرجانی با اشاره به بازدیدهای مستمر و میدانی از این طرح طی ۲ ماه اخیر تصریح کرد: این بازدیدها تا زمان بهره‌برداری به صورت ویژه و عملیاتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری مستمر مسائل پیش روی این طرح بزرگ استان و حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

طرح فولاد در ۲ بخش احیا (آهن اسفنجی) و فولاد اسفنجی با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در شهرستان قاینات در حال اجراست.

فاز اول این طرح در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و شرکت ایمیدرو برای راه‌اندازی فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه، تا سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. 

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری بیرجند است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد