تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۳۶۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دین‌پرست:

۸۸۸ هزار شغل با فعال شدن معادن غیر فعال ایجاد می‌شود

می متالز - معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: اگر معادن غیرفعال در کشور فعال شوند، برای بیش از ۸۸۸ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود که از این میزان ۱۱۱ هزار نفر شغل پایدار مستقیم خواهند داشت.
۸۸۸ هزار شغل با فعال شدن معادن غیر فعال ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور درباره میزان فعالیت واحدهای صنعتی و معادن در کشور گفت: حدود ۱۰ هزار واحد غیر فعال در شهرک‌های بزرگ صنعتی وجود دارد و قرار است هزار و پانصد عدد از این واحدهای صنعتی دوباره احیا شود. طبق آمار رئیس شهرک‌های صنعتی سمنان، اکنون نیمی از این یک هزار و  ۵۰۰ واحد احیا شده است.

او افزود: از مجموعه ۱۰ هزار و ۴۰۵ معدن در کشور، ۵ هزار و ۶۵۳ معدن فعال، ۴ هزار و ۴۹۵ معدن غیر فعال و ۲۵۷ معدن در حال تجهیز داریم. نسبت معادن غیرفعال به کل معادن کشور هم ۲/۴۳ درصد است.

دین پرست گفت: اگر معادن غیرفعال در کشور فعال شوند، بیش از ۸۸۸ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود که از این میزان ۱۱۱ هزار نفر شغل پایدار مستقیم و ۷۷۷ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهند داشت.

او در ادامه گفت: اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته حدود ۴۱۰ هزار نفر است و نکته بسیار مهم این است که اگر معاون و واحدهای صنعتی غیر فعال راه اندازی شود، شاهد افزایش ۳۲۷ میلیون تنی محصولات معدنی خواهیم بود که این رقم ۴۵ درصد از تولید سالانه کشور است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: بیشترین تعداد معادن غیرفعال نسبت به کل معادن در کشور به ترتیب استان البرز با ۶۶/۷، کردستان ۶۴/۸ و یزد ۶۳/۲ است. کمترین معدن غیرفعال در استان خراسان شمالی با صفر درصد است و بعد از آن خراسان شمالی با ۲/۸ و اصفهان با ۹/۹ است.

عناوین برگزیده