تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۳۳۷۰۹
حسین‌زهی مطرح کرد:

تلاش جدی هند برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/تبدیل بندر به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالا

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا ورود جدی هند به بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار موجب توسعه این منطقه به ویژه بندر شهید بهشتی خواهد شد، حال در صورت تحقق اهداف و برنامه ها، بندر چابهار به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالا کشورهای مشترک المنافع تبدیل خواهد شد.
تلاش جدی هند برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/تبدیل بندر به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالا

به گزارش می متالز، اسماعیل حسین‌زهی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بندر چابهار در افزایش درآمدزایی کشورمان، گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور بوده که به آب های آزاد متصل است، از طرفی این بندر مشمول معافیت تحریمی آمریکا است، از این رو می توان از ظرفیت های موجود این بندر برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.

اسماعیل حسین زهی

نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب بارها از طرح توسعه سواحل مکران حمایت ویژه ای کرده اند که این مسئله موجب تسریع در مسیر توسعه این منطقه به ویژه بندر چابهار شده است.

 

مذاکرات گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

وی با بیان اینکه به طور حتم آینده بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار قرار دارد، افزود: در چند سال اخیر مذاکرات بسیاری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه چابهار صورت گرفته و در شرایط کنونی نیز کشور هند در حال سرمایه گذاری در این منطقه است.

 

تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالا کشورهای مشترک المنافع

حسین زهی ادامه داد: قطعا ورود جدی هند به بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار موجب توسعه این منطقه به ویژه بندر شهید بهشتی خواهد شد، حال در صورت تحقق اهداف و برنامه ها بندر چابهار به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالا کشورهای مشترک المنافع تبدیل می شود.

وی گفت: اخیرا چندین محموله گندم از کشور هند به مقصد کشور افغانستان در بندر چابهار تخلیه شد که این نشان می دهد که هندی ها کاملا نسبت به مزایای جغرافیایی بندر اشراف دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی از محورهای اساسی در بحث توسعه بندر چابهار، اجرا و تکمیل خط راه آهن چابهار-زاهدان است که خوشبختانه در شرایط فعلی سرعت اجرای پروژه بسیار قابل قبول است و امیدواریم این راه آهن تا زمان مقرر به بهره برداری برسد.

عناوین برگزیده