تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۳۳۹۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری اختیارات شواری عالی معادن به استان ها

می متالز - ۹۰ درصداختیارات شواری عالی معادن ظرف یکماه آینده به استان ها واگذار خواهد شد.
واگذاری اختیارات شواری عالی معادن به استان ها

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم زنجیره تکمیل فولاد در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد از تفویض 90درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استانها ظرف یکماه آینده خبر داد.

علیرضا رزم حسینی در این مراسم با اعلام این مطلب، افزود: تفویض اختیارات به استانها از حقوق استانداران است و زمانی که خود بنده نیز استاندار بودم، این مورد را پیگیری می‌کردم.

وی همچنین با عنوان کرد: معادن حبس شده را ظرف دو یا سه ماه آینده آزاد می‌کنیم و در اختیار استانها قرار می‌دهیم تا ظرفیت‌های جدید برای توسعه و اشتغال ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به شاتا گفت: با آزادسازی معادن حبس شده علاوه بر ایجاد اشتغال و ظرفیت جدید، مجوز فروشی ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

رزم حسینی در ادامه بیان کرد: نظام تصمیم گیری ها مبتنی بر استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی و متخصصان، نمایندگان مجلس و دولت خواهد بود و در راستای استفاده کارشناسی از نظرات این سه بخش حرکت می کنیم.

وی گفت: با همدلی و همزبانی تصمیمات خردمندانه و همراه با کارشناسی و مبتنی بر بازار شکل خواهد گرفت.

وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری بیان کرد: مقام معظم رهبری کارآفرینی را عبادت و سرمایه‌گذاران را عابدین خطاب کردند.

رفع موانع سرمایه گذاری را در دستور کار داریم

رزم حسینی تاکید کرد: سرمایه گذارانی که در این شرایط سخت اقتصادی به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری مبادرت می ورزند، در واقع مجاهدان اقتصادی هستند و وظیفه ما این است که از این مجاهدان اقتصادی حمایت نمایم و حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع سرمایه گذاری جزو اهداف ما خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جهش تولید از اهداف و اولویت‌های ما می باشد که در این حوزه چند برنامه را دنبال می کنیم.

به دنبال تکمیل زنجیره های خالی صنایع هستیم

وزیر صمت ادامه داد: تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع از اولویت های ما در این حوزه است که این موضوع، ورود محصولات جدید و افزایش حجم عرضه را به دنبال خواهد داشت.

رزم حسینی احیای واحدهای راکد را از دیگر اولویت ها دانست و ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد یکی از برنامه ها می باشد و به دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از هرگونه خام فروشی هستیم.

مطالعات تفصیلی و تکمیل معادن را دنبال می کنیم

وی همچنین با اشاره به اکتشافات انجام شده در حوزه معادن گفت: مناطق امید بخش زیادی داریم که اکتشافات اولیه شکل گرفته و مطالعات تفصیلی و تکمیل این معادن در دستور کار می باشد.

عناوین برگزیده