تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۳۴۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد:

دریافت بیش از 111 هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در 6 ماهه سال 99/ مصالحه بیش از 3500 مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده

می متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۱ هزار و 337 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
دریافت بیش از 111 هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در 6 ماهه سال 99/ مصالحه بیش از 3500 مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/179332/Tabesh5.jpg

به گزارش می متالز، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: از مجموع شکایات دریافتی ۱۱۰ هزار و 366 فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۹۷۱ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی با اعلام اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده ۳۷ هزار و 874 فقره معادل ۳۴ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: ۵۶ هزار و ۱۳۲ فقره معادل ۵۰ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۱۷ هزار و ۳۳۱ فقره معادل ۱۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از این تعداد شکایات، ۹۵ هزار و ۵۰۶ فقره معادل ۸۶ درصد مربوط به کالا و ۱۵ هزار و ۸۳۱ فقره معادل ۱۴ درصد مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت است.

 

مصالحه بیش از 3500 مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده

تابش تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۳ هزار و 554 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت می باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۷۳ هزار و 835 فقره معادل ۶۶ درصد به صورت تلفنی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت حضوری و ۱۹ هزار و ۱۳۵ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: استانهای تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان‌های سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

عناوین برگزیده