به گزارش می متالز، حسین جاودانی با اشاره به در پیش بودن برگزاری پنجمین همایش بینالمللی سنگ آهن ایران در ۱۸ اردیبهشت سال جاری توضیح داد: برگزارکنندگان همایش سنگ آهن در دورههای پیشین آنچه در توان داشتند بکار گرفتهاند. البته باید تلاش را ادامه داد تا نقاط ضعف برطرف شود. یکی از این موارد بحث حملونقل در حوزه سنگآهن است که باید در همایش امسال هم مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: حمل ریلی باید ۵۰ درصد حمل جادهای را در بر بگیرد. باید شرایط به صورتی باشد که بتوان با رقبای صادراتی رقابت داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی معادن آسیا با اشاره به اینکه سیستم حمل ریلی کشور بسیار کند است و متاسفانه از سالهای گذشته هم اقدامات چندانی در این زمینه صورت نگرفته تا امروز با فعالیتهای معادن منطبق باشد، خاطرنشان کرد: امروز بخش عمدهای از حمل مواد معدنی توسط حملونقل جادهای انجام میشود که این سیستم نیز مستهلک و باید بهروز شود. متاسفانه حمل جادهای هزینههای بسیاری را به معدنکار متحمل میکند.
جاودانی با بیان اینکه دولت همچنان گرفتار بروکراسی و سیستم سنگین خود است، اضافه کرد: این شرایط برای معدن هم فرقی ندارد زیرا این بخش نیز مانند سایر قسمتهای اقتصادی است. تنها موضوعی که در این زمینه مطرح است، تعامل بخش خصوصی با دولت بوده که خوشبختانه کمی بهتر از گذشته شده است. براین اساس انجمنها، تشکلها و اتاقهای بازرگانی میتوانند راحتتر از گذشته با دولت در ارتباط باشند. امیدواریم این موضوع بتواند موثر واقع شود.