تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۳۴۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه / افت شاخص بورس به کانال ۱.۴ میلیون واحد

می متالز - شاخص کل بازار نقدی بورس، امروز (دوشنبه 14 مهرماه) روند نزولی در پیش گرفت و با کاهش 2.16 درصدی به رقم 1 میلیون و 490 هزار واحد رسید.
گزارش بازار امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه / افت شاخص بورس به کانال ۱.۴ میلیون واحد

به گزارش روند بورس امروز، شاخص کل بازار نقدی بورس، امروز (دوشنبه ۱۴ مهرماه) روند نزولی در پیش گرفت و با کاهش ۲.۱۶ درصدی به رقم ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار واحد سوق یافت.

در همین راستا، شاخص کل هم وزن با کاهش ۰.۴۹ درصدی به پله ۳۹۶.۷ هزار واحد افت کرد. از جمله نمادهای مؤثر در این کاهش «فارس» با ۵,۱۴۶ واحد، «فملی» با ۲,۹۳۳ واحد و «تاپیکو» با تأثیر ۲,۱۴۵ واحد بودند.

در کنار کاهش بازار نقد بورس، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۸۶ واحد کاهش به پله ۱۷.۶ هزار رسید. نمادهای «آریا» با ۵۲ واحد، «مارون» با ۴۶ واحد و «شگویا» با ۲۷ واحد تأثیر منفی در این شاخص به جای گذاشتند. در مقابل، دو شاخص «وسپهر» با ۲۷ واحد و «بپاس» با ۲۲ واحد تأثیر مثبتی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در پایان معاملات امروز، ارزش کل معاملات به ۱۱.۴ هزار میلیارد تومان رسید که سهم بورس ۷.۵ هزار میلیارد تومان و فرابورس ۳.۹ هزار میلیارد تومان شد. ۹۸ نماد در بازار نقدی بورس در محدوده مثبت، ۱۸۹ نماد در محدوده منفی و ۳۵ نماد بدون تغییر معامله شدند. در بازار فرابورس نیز، ۷۹ نماد در محدوده مثبت، ۹۴ نماد در محدوده منفی معامله شد.

ارزش ۵ هزار میلیاردی صف های فروش

امروز ۱۵۵ نماد صف خرید داشتند که ارزش این صف ۲,۱۲۲ میلیارد تومان بود  در مقابل ۲۵۶ نماد با ارزش صف خرید ۵,۲۷۵ میلیارد تومان بودند.

میزان خروج پول حقیقی در روز جاری حدود ۴۲۲ میلیارد تومان است که در روز گذشته این رقم حدود ۱,۵۸۰ میلیارد تومان بود.
در این بین، ۳ نماد «فولاد» با ۱۵۱ میلیارد تومان، «وبصادر» با ۹۳ میلیارد تومان و «فملی» با ۸۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به خود اختصاص دادند. در مقابل ۳ نماد «وگردش» با ۱۵۷ میلیارد تومان، «وسپهر» با ۱۲۴ میلیارد تومان و «سمگا» با ۶۴ میلیارد تومان بیشترین پول حقیقی را جذب خود کردند.

عناوین برگزیده