تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۳۴۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

اشباح خنجر به دست یا طراحان ریزش بازار ...

می متالز - ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اهالی ملاصدرا که به‌جای افزایش ریسک‌پذیری، سوراخ موش را یافته‌اند و در هوای ابری تابلو، به خواب زمستانی رفته‌اند تا وقتی طایفه‌حبابیون که برای شاخص، عزادار شده‌اند.
اشباح خنجر به دست یا طراحان ریزش بازار ...

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، آنان که وعده حمایت‌جانانه از بورس می‌دادند و مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت می‌کردند، این روزها بیشتر شبیه شبح‌های خنجر به دست هستند تا حامی!

در شرایطی که سرمایه‌های مردم روز به روز آب می‌رود و حتی دلواپسان رشد بازارسرمایه و طایفه حبابیون هم انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند که مگر می‌شود قیمت سهم‌ها ۴۰ تا ۷۰ درصد بریزد بی‌آنکه جنگی شده باشد؟ اما؛ گویا در پس پرده ریزش‌های این بازار باز هم دعوای سیاسی دیگری در کار است.

برخی‌ها می‌گویند اهالی بهارستان راضی به عرضه سهام از سوی پاستور نبوده‌اند و این سهام را حق اقشار ضعیف جا مانده از طرح سهام‌عدالت می‌دانستند و این ریزش‌ها، ثمره این اختلاف نظر‌هاست؛ ما که نمی‌دانیم پس پرده چه خبر است؛ اما اگر این طور باشد، باید به بزرگوارانی که سنگ جا مانده‌ها را به سینه میزنند یادآور شویم، آنچه این روزها بر باد می‌دهید، اندک سرمایه‌های همین مردمی است که دلواپس‌شان هستید.

 

روس‌ها شاسی‌فروش شدند

اما در گیر و دار منفی های بازار، بد نیست یک خبر خوب و یک خبر طنز هم داشته باشیم. خبر خوب اینکه دوستان روس مان لطف کرده و نیت کرده اند خودروهای شاسی بلندشان را در کشور ما مونتاژ کنند و ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان بفروشند! دم معرفت‌تان گرم.

 

صادرات در گِل ماندگان

و اما بشنوید از بزرگواران دلسوز عرصه مسکن که برای تامین مسکن جوانان یکی از کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند! این دوستان سال‌هاست که برای تامین مسکن جوانان خودشان در گل مانده‌اند؛ حالا چطور قرار است به هزار کیلومتر دورتر هم خدمت دهی کنند، ما که نفهمیدیم. فقط امیدواریم قبل از شروع کار، کمی هم از سوابق درخشان شان در این زمینه به آن بندگان خدا بگویند.

 

بیمه آقاسیدعلی عباس پشت خودروساز جاده مخصوص

یکی اهالی جاده مخصوص هم آنقدر به بیمه ها بدهی دارد که امروز بیمه ای ها جلسه تشکیل داده اند تا فکری به حال طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی شان کنند.

 

ریسکی که ملاصدرایی‌ها اصلا بلد نیستند

یکی از کارشناسان نام آشنای بازار هم امروز به اهالی ملاصدرا یادآوری کرده ابزارهای هم برای پوشش ریسک هست که در بورس های دنیا مورد استفاده قرار می گیرد! ما هم محض اطلاع تان می گوییم قبل شما به برخی دوستان همین را گفتیم؛ اما گفتند هیییسسسسس! شور تازه ای به جون بازار نیندازید که ما در همین کار عادی مان هم مانده ایم!

عناوین برگزیده