تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۳۴۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲.۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال به ارزش ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از استان بوشهر به خارج از کشور صادرشد.
۲.۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به فعالیت صادرات کالا از گمرکات استان اظهار داشت: رونق اقتصادی و تجاری در استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا تسهیلات لازم در بخش‌های مختلف فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تجارت دریایی در استان بوشهر افزایش شده است گفت: با توسعه زیرساخت‌های لازم بندری و گمرکی ظرفیت توسعه صادرات و واردات کالا در استان بوشهر افزایش یافته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به صادرات کالا در نیمه نخست امسال پرداخت و بیان کرد: در این مدت 11 هزار و 633 تن کالای غیر نفتی کالا به ارزش 2 میلیارد و 470 میلیون دلار از گمرکات و بنادر استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

حسینی، عمده کالاهای صادراتی را شامل محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی، سیمان و کلینکر دانست و تصریح کرد: این محصولات به کشورهای مختلف نظیر چین، امارت متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان و کویت صادر شده  است.

وی از  واردات 247 هزارتن کالا در نیمه نخست امسال از طریق گمرکات استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این کالاها که به ارزش 508 میلیون دلار است از گمرکات سیزده‌گانه استان بوشهر ترخیص شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر موز، برنج ، قطعات خودرو، لاستیک خودرو سواری، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باطری را از جمله کالاهای وارداتی دانست و بیان کرد: این کالاها از طریق کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه و آلمان وارد گمرکات استان بوشهر و ترخیص شده است.

حسینی به برنامه جهش تولید پرداخت و گفت: در راستای جهش تولید و حمایت از بنگاه های صادراتی اقدامات متعددی نظیر تشکیل کارگروه توسعه صادرات، برگزاری نشست میزهای تخصصی پتروشیمی، آبزیان و خرما  انجام شده است.

وی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و حمایت از حضور تولیدکنندگان و تجار در نمایشگاه‌های بین المللی را به منظور رشد و توسعه صادرات غیر نفتی از دیگر برنامه‌ها در راستای جهش تولید دانست.

عناوین برگزیده