تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۳۴۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد:

دریافت بیش از 19 هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در شهریورماه امسال/ افزایش 5 درصدی شکایات دریافتی

می متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در شهریورماه امسال ۱۹ هزار و 514 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.
دریافت بیش از 19 هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در شهریورماه امسال/ افزایش 5 درصدی شکایات دریافتی

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/179446/Tabesh5.jpg

به گزارش می متالز، عباس تابش با بیان این مطلب افزود: از مجموعه شکایات دریافت شده ۱۹ هزار و 336 فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۱۷۸ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۵ هزار و 681 فقره معادل 29 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۷ هزار و ۳۳۳ فقره معادل ۳۸ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۶۵۰۰ فقره معادل ۳۳ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۶ هزار و ۶۰۹ فقره معادل ۸۵ درصد مربوط به کالا بوده است، گفت: 2 هزار و ۹۰۵ فقره مربوط به خدمات بوده که معادل ۱۵ درصد شکایات می باشد.

تابش اضافه کرد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزار و ۷۵۰ فقره معادل ۶۵ درصد به صورت تلفنی، ۳ هزار و ۴۶۲ فقره معادل ۱۸ درصد به صورت حضوری و ۳ هزار و ۳۰۲ فقره معادل ۱۷ درصد بصورت کتبی بوده است.

 

افزایش 5 درصدی شکایات دریافتی در شهریورماه امسال

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: مجموع شکایات دریافتی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل(18 هزار و 649 فقره) افزایش ۵ درصدی داشته است و استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، کرمان جنوب و خراسان جنوبی با کاهش شکایات مواجه بودند.

تابش بیان کرد: سهم شکایت های بررسی شده متخلف و غیر متخلف از کل شکایات قابل پیگیری در شهریور ماه امسال به میزان ۶۷ درصد بوده که نسبت به مرداد ماه امسال ۴ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان اعلام کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از مجموعه شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۶۹۳ فقر منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد