تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۳۴۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"شستا" در صدر منفعل‌ترین سهامداران عمده

می متالز - بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی بورس نیوز "شستا" با ۳۲.۶۲ درصد به عنوان منفعل‌ترین سهامدار عمده بازار سرمایه شناخته شد.
"شستا" در صدر منفعل‌ترین سهامداران عمده

به گزارش بورس نیوز، با توجه به ریزش بورس طی هفته‌های اخیر و افت قیمت سهم ها، سهامداران خرد بازار سرمایه انتظار داشتند تا حقوقی‌های سهم‌های بزرگ برای حمایت از این سهم‌ها وارد گود شوند و از این سهم‌ها حمایت کنند که این اتفاق نیفتاد.

هر چند برخی از حقوقی‌ها برای حمایت پا پیش گذاشتند و به نوعی از برخی از حقوقی‌ها عملکرد مطلوب تری داشتند، اما در مجموع از دید سهامداران عملکرد حقوقی‌ها طی این مدت مطلوب و مناسب نبوده است و حتی برخی از آن‌ها عملکرد بسیار منفعلانه‌ای داشتند.

طی نظرسنجی که توسط بورس نیوز از مجموع ۱۸ هزار و ۱۷۴ نفر درباره منفعل‌ترین سهامدار عمده بازار در زمان صعودی و نزولی بازار صورت گرفت به ترتیب "شستا" " ایدرو" (خودروسازان) و بنیاد مستضعفان رتبه نخست تا سوم منفعل‌ترین سهامداران را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این نظرسنجی؛ هلدینگ شستا با ۳۲.۶۲ درصد، صندوق ذخیره فرهنگیان با ۸.۰۹ درصد، ایدرو (خودروسازان) ۲۱.۵۵ درصد، بنیاد مستضعفان ۱۲.۱۸ درصد، بانک ملی ۳.۵۸ درصد، ستاد اجرایی فرمان امام ۸.۹۴ درصد، ایمیدرو ۳.۹۲ درصد، هلدینگ خلیج فارس ۴.۸۶ و صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح (ساتا) ۴.۲۶ درصد رای دهندگان را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است؛ بورس نیوز علی رغم تلاش های بسیار زیاد طی روزهای گذشته برای گفتگو با مسوولان ذیربط جهت دریافت و شفاف سازی برنامه های حمایتی ایشان از زیرمجموعه خود و اطلاع رسانی به سهامداران خرد متاسفانه موفق به این امر نگردید، بورس نیوز همچنان برای انعکاس برنامه های حمایتی آمادگی خود را اعلام می دارد.

عناوین برگزیده