تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۳۴۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شفاف سازی مدیرمالی بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و نوید اتفاقات مثبت

می متالز - مدیر امور مالی بانک ملت گفت: نرخ تسعیر فعلاً در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک تغییر نمی کند اما بطور قطع در پایان سال برای صورت های مالی ۱۲ ماه، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.
شفاف سازی مدیرمالی بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و نوید اتفاقات مثبت

به گزارش می متالز، کاظم چاوشی در خصوص زمزمه‌های تسعیر ارز بانک ها با نرخ ۱۸ هزار تومان به همفکران گفت: نرخ تسعیر ارز بانک ها هر سال بر مبنای نرخ واقعی ارز در بازار رسمی توسط بانک مرکزی تغییر می‌کند.

وی افزود: این نرخ در سال ۹۸ بالغ بر ۷۵۰۰ تومان بود که بنا به تصمیم بانک مرکزی در پایان سال ۹۸ برای سال جاری به عدد ۹ هزار تومان افزایش یافت. فعلاً در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک نرخ تسعیر تغییر نمی کند اما بطور قطع در پایان سال برای صورت های مالی ۱۲ ماه شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بانک ها شرایط خاصی برای نرخ تسعیر دارند، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم صورت‌های مالی هر شرکتی بخصوص شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه این است که باید به واقعیت نزدیک باشد تا سهامدار با اتکا به اطلاعات آن شرکت تصمیم‌گیری کند.

چاوشی عنوان کرد: نرخ تسعیر در صورت‌های مالی بانک ملت به دلیل ذخایر ارزی قابل توجه این بانک اثر با اهمیتی دارد بر همین اساس در اواسط شهریور ماه برای آماده سازی صورت های مالی ۶ ماهه موضوع را از بانک مرکزی استعلام کردیم که پاسخ کتبی عدم تغییر نرخ تسعیر در گزارش‌های ۶ ماهه بانک‌ها بود.

وی تاکید کرد: البته این نرخ هر سال تغییر می‌کند و زمان آن هم مثل دو سال گذشته معمولا پایان سال است که انتظار می‌رود سال جاری هم در پایان سال شاهد افزایش نرخ تسعیر ارز توسط بانک مرکزی باشیم.

بنابراین گزارش، این زمزمه و احتمال از سوی بورس پرس با چند مدیر حوزه بانکی نیز در میان گذاشته شد اما با عدم اطلاع از صحت و سقم این شایعه، عدم تایید چنین شایعه و قول پیگیری از بانک مرکزی همراه شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده