تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۳۴۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه مردم در بورس باید به تقویت تولید منجر شود

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پولی که وارد بورس می‌شود باید به سمت تولید رفته و تولید را تقویت کند نه اینکه این پول مجدد روانه بانک‌ها شود و داستان جدیدی برای کشور ایجاد کند.
سرمایه مردم در بورس باید به تقویت تولید منجر شود

به گزارش می متالز، لطف‌اله سیاهکلی با اشاره به اینکه امروز دغدغه اصلی مجلس حل مشکلات معیشتی و کاهش تورم و تسهیل تولید در کشور است، اظهار کرد: وزارت صمت باید دنبال اقدامات جدی برای کاهش این مشکلات باشد.

وی بابیان اینکه امیدواریم با انتخاب وزیر و حل مشکل در رأس این وزارتخانه شاهد گشایش در امور مرتبط با نیازهای اساسی مردم باشیم، افزود: بیش از ۴۲ درصد GDP و تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به این وزارت خانه بوده و این نشانگر اهمیت آن است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز وزارت صمت تنظیم بازار و کاهش مشکلات عدیده مردم در این حوزه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت، در حوزه صادرات و واردات است و با توجه به مشکلاتی که نظام سلطه برای کشور به وجود آورده، وزارت صمت باید برای تبادل و صادرات و واردات با کشورهای همسایه برنامه مدون عملیاتی داشته باشد.

کاهش قیمت خودرو و لوازم‌خانگی بدون کنترل و کاهش قیمت فولاد ممکن نیست

سیاهکلی توجه به حوزه فولاد را یکی از نیازهای اصلی کاهش قیمت در حوزه خودرو و لوازم‌خانگی دانست و اضافه کرد: کاهش قیمت خودرو و لوازم‌خانگی بدون کنترل و کاهش قیمت فولاد ممکن نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه یکی از اقدامات مورد نیاز دیگر توسط وزارت صمت در حوزه بورس است، تصریح کرد: در حوزه بورس پولی که وارد بورس می‌شود باید به سمت تولید رفته و تولید را تقویت کند نه اینکه این پول مجدداً روانه بانک‌ها شده و داستان جدیدی برای کشور ایجاد کند.

خرید خودرو برای مردم به آرزو تبدیل شده است

وی اظهار کرد: در حوزه خودرو، خرید آن به یک آرزو برای مردم تبدیل شده و مردم امروز با هزینه‌ای که می‌توانستیم یک خودروی خوب و لوکس را خریداری کنیم فقط می‌توانند خودرویی با درجه پایین را تهیه کنند.

سیاهکلی افزود: امروز مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند و کمیسیون صنایع هم با قدرت پای کاهش قیمت‌ها ایستاده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک بابیان اینکه صادرات با کشورهای همسایه باید در دستور کار جدی قرار بگیرد ادامه داد: در باب تهاتر کالا می‌توان اقدامات مهمی انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال کاهش قیمت‌ها و حل مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی مجلس پرهیز از توجه به حاشیه‌ها و تمرکز روی نیازهای اساسی مردم است.

سیاهکلی یادآور شد: امروز کشور به وضعیت و جایگاهی رسیده که بتواند اموری که در اختیار خودش است را مدیریت کرده و مشکلات کشور را حل کند و امیدواریم مجلس بتواند در این حوزه مؤثر واقع شود.

عناوین برگزیده