تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۳۴۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قم برای استقرار صنایع پیشرفته امکانات لازم را دارد/ سه نمایشگاه فرصت ساخت داخل در استان برگزار می گردد

می متالز - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: این استان امکانات زیرساختی مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع پیشرفته مورد نیاز کشور دارد و تلاش میشود ۳ نمایشگاه فرصت ساخت داخل تا پایان سال در استان برگزار شود.
قم برای استقرار صنایع پیشرفته امکانات لازم را دارد/ سه نمایشگاه فرصت ساخت داخل در استان برگزار می گردد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در جلسه کار گروه تسهیل ورفع موانع تولید گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: صنعت قم، جوان و به‌روز است و بر همین اساس به‌سرعت می‌تواند در حوزه زیرساختی تغییرات لازم را برای استقرار صنایع پیشرفته در خود ایجاد کند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان نیز از امکانات موردنیاز سرمایه‌گذاران برای استقرار صنایع پیشرفته برخوردار است و به‌سرعت می‌توان چرخه تولید محصولات با فناوری بالا را در قم فعال کرد.

وی ادامه داد: تعامل رو به رشد بخش صنعت قم با مراکز دانشگاهی استان و امکان استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و مهندسی در تولید به‌روز محصولات، از دیگر مزایای آن برای استقرار صنایع پیشرفته است.

سیجانی گفت: همچنین طی سال‌های اخیر، راهبرد تکمیل زنجیره تولید در قم به‌طورجدی مورد توجه قرارگرفته و همین عامل امکان مطلوبی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع ایجاد شده در استان است.

وی بیان کرد: از جمله نکات مثبت استقرار صنایع پیشرفته و راهبردی در قم که بزرگ‌ترین بازارهای مصرف کشور در اطراف آن جای گرفته، کاهش تأثیرگذاری تحریم اقتصادی دشمن در حوزه صنعت و تسهیل دسترسی مردم به محصولات مورد نیازشان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز صنایع پیشرفته در بخش‌های مختلف همچون تولید لوازم‌خانگی، حوزه نفت و گاز،‌ پتروشیمی، قطعات خودرو و تجهیزات ساختمانی در قم فعال و در حال گسترش است.

عناوین برگزیده