تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۳۴۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد 87 درصدی بازرسی ها و 46 درصدی پرونده های تخلفاتی متشکله در آذربایجان شرقی

می متالز - سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر تداوم اقدامات نظارتی و بازرسی، از رشد 87 درصدی بازرسی ها و 46 درصدی پرونده های تخلفاتی متشکله در آذربایجان شرقی نسبت به 6 ماهه سال 98 خبر داد.
رشد 87 درصدی بازرسی ها و 46 درصدی پرونده های تخلفاتی متشکله در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، یوسف پایدار با بیان اینکه افزایش قیمت ها در برخی کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه خریداری شده از بورس به دلیل نوسانات و افزایش قیمت جهانی بویژه مواد فلزی و محصولات پتروشیمی می باشد، افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 116 هزار و 874 فقره بازرسی با میزان پرونده تخلفاتی به تعداد 5 هزار و 446 فقره انجام گرفته و این امر نمودی از افزایش و تداوم نظارت و بازرسی ها در استان است.

وی ضمن اشاره به رشد 54 درصدی گشت های مشترک بازرسی نسبت به سال گذشته، گفت: از طریق مشارکت و همراهی سایر دستگاه های متولی اعم از معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و اتحادیه های صنفی گشت های مشترک نظارت و بازرسی متعددی در استان با جدیت انجام شده است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی مجموع گشت های مشترک در سال جاری را 12 هزار و 870 فقره برشمرد و از رشد 69 درصدی پرونده های تخلفاتی تشکیل شده در روند فعالیت های نظارتی مشترک خبر داد.

وی حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیمایی برای برخی کالاها و افزایش هزینه های تولید از جمله مواد اولیه و سایر شاخص های تولید را عامل افزایش قیمت تمام شده محصول نهایی دانست و گفت: سازمان صمت استان و معاونت نظارت بازرسی از طریق سامانه های متعدد نظارتی به صورت مستمر به رصد و پایش اطلاعات بویژه در زمینه کالاهای اساسی می پردازد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد