تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۱۳۴۷۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر کار:

صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن دست می یابد

می متالز - معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس با ادامه روند کنونی و تا پایان امسال به ظرفیت اسمی سالانه یک و نیم میلیون تن دست خواهد یافت.
صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت ۱.۵ میلیون تن دست می یابد

به گزارش می متالز، حجت الله میرزایی روز سه شنبه در بازدید از اراضی طرح توسعه صبا فولاد خلیج فارس اظهار داشت: این شرکت در سه‌ماهه اخیر میزان تولید خود را افزون‌بر ۲ برابر افزایش داده و میزان تولید در این مجموعه از ۴۰ هزار تُن به بیش از ۸۰ هزار تُن رسیده است.

وی ادامه داد:  این طرح سه ساله برآورد شده و در بخشی از زمین این شرکت که به مساحت ۴۱۳ هکتار است در ۲ مرحله بریکت گرم و مرحله توسعه پیش‌بینی شده است.

معاون  امور اقتصادی  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: محصول نهایی تولید "نورد" خواهد بود و در مجموع چهار و نیم میلیون تُن (۴,۵ میلیون تُن) محصول نهایی است که شامل ۵۰۰ هزار تُن میلگرد صنعتی یک میلیون تُن مقاطع عریض و سه میلیون تُن ورق نورد گرم می‌شود.

میرزایی یاد آور شد: در مجموع پس از پایان عملیات اجرایی ساخت و راه‌اندازی ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۹۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم جذب و مشغول بکار می شوند که برای این طرح‌ها یک و ۲ دهم میلیارد یورو  سرمایه گذاری شده است.

عناوین برگزیده