تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۳۴۸۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولید در زنجیره فولاد طی نیمه نخست ۹۹ افزایش یافت

می متالز - تولید شمش فولادی شرکت‌های بزرگ تا پایان شهریور از ۱۱.۲ میلیون تن فراتر رفت.
تولید در زنجیره فولاد طی نیمه نخست ۹۹ افزایش یافت

به گزارش می متالز، تولید زنجیره فولاد در نیمه نخست امسال با رشد همراه شد، در این مدت گندله سنگ آهن با رشد ۹ درصدی در صدر افزایش تولید زنجیره فولاد قرار گرفت.

تولید گندله سنگ آهن در ۱۰ شرکت تولیدکننده به ۲۲.۸ میلیون تن رسید که نسبت به عملکرد نیمه نخست پارسال رشد ۹ درصدی را رقم زد، همچنین تولید شهریورماه این تعداد شرکت به ۴.۱ میلیون تن رسید که ۲۳ درصد بیش از تولید مدت مشابه پارسال است.

در ۶ ماه نخست امسال، تولید آهن اسفنجی نیز با افزایش هشت درصدی به ۱۵.۵ میلیون تن رسید، ۲۳ کارخانه تولید آهن اسفنجی در حال فعالیت هستند که تولید آنها در شهریورماه با رشد ۱۲ درصدی از ۲.۶ میلیون تن فراتر رفت.

تولید شمش فولادی در ۱۸ شرکت بزرگ نیز رشد هفت درصدی را در نیمه نخست تجربه کرد و به بیش از ۱۱.۲ میلیون تن رسید. تولید این شرکت‌ها در ماه ششم سال به بیش از ۲ میلیون تن رسید که ۱۱ درصد بیش از عملکرد مدت مشابه پارسال است.

در ۶ ماه ابتدای امسال همچنین تولید ۹ واحد بزرگ تولید کنسانتره سنگ آهن با رشد ۴ درصدی همراه شد و از ۲۴.۶ میلیون تن عبور کرد. در ماه شهریور نیز با رشد ۶ درصدی به بیش از ۴.۲ میلیون تن رسید.

تولید محصول فولادی ۱۱ شرکت بزرگ طی ۶ ماه ابتدای امسال با رشد سه درصدی، به ۷.۲ میلیون تن رسید، این شرکت‌ها در شهریور ماه ۱.۲ میلیون تن انواع محصول فولادی تولید کردند که ۹ درصد بیشتر از ماه مشابه سال ۹۸ بود.

عناوین برگزیده