تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۱۳۴۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

دلایل سه‌گانه عدم مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه تمام/دولت به پیمانکاران پروژه‌های مواصلاتی یارانه پرداخت کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فضای بالای ریسک پذیری پروژه ها، عدم حمایت دولت از بخش خصوصی و عدم حمایت قوانین بانکی موجب شده که بخش خصوصی وارد عرصه مشارکت در اجرای پروژه های نیمه تمام نشود.
دلایل سه‌گانه عدم مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه تمام/دولت به پیمانکاران پروژه‌های مواصلاتی یارانه پرداخت کند

عادل نجف زاده

به گزارش می متالز، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری برخی از پروژه های آزادراهی و بزرگراهی به بخش خصوصی، گفت: تجربه اصلی تمام کشورها در بحث اجرای پروژه های زیرساختی و جاده ای، واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی است، با این رویکرد قطعا اجرای پروژه‌‌ها سرعت قابل قبولی خواهد داشت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در راستای واگذاری پروژه های عمرانی و با استفاده از تجارب کشورها، لایحه مشارکت عمومی-خصوصی از سوی دولت تدوین و در کمیسیون عمران مجلس دهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دلایل سه گانه عدم مشارکت بخش خصوصی در پروژه های نیمه تمام

وی گفت: فضای بالای ریسک پذیری پروژه ها، عدم حمایت دولت از بخش خصوصی و عدم حمایت قوانین بانکی موجب شده که بخش خصوصی وارد عرصه مشارکت در اجرای پروژه های نیمه تمام نشود.

نجف زاده ادامه داد: در شرایط کنونی اعضای کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی دوباره لایحه مشارکت عمومی-خصوصی هستند تا پس از اصلاح، لایحه در صحن علنی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

 

قطعا با ورود دولت و حمایت بانک‌ها بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه های نیمه تمام رغبت می کند

وی گفت: حمایت از بخش خصوصی، اولویت کمیسیون عمران مجلس در جریان بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی است، حال اگر دولت وارد عرصه واگذاری شده و در این رابطه بانک ها مشارکت لازم را داشته باشند، قطعا بخش خصوصی رغبت بیشتری برای فعالیت در این رابطه خواهند داشت.

 

ضرورت حمایت یارانه‌ای دولت  از پیمانکاران پروژه‌های مواصلاتی

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، درباره واگذاری پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی به بخش خصوصی و نگرانی مردم درباره اخذ عوارض در این مسیرهای مواصلاتی، گفت: به نظر من دولت می تواند با حمایت مالی از بخش خصوصی از قبیل پرداخت یارانه نسبت به تعدیل کردن نرخ عوارض آزادراهی اقدام کند، با این رویکرد هم بخش خصوصی دلگرم به فعالیت شده و هم مردم تحت فشار قرار نمی گیرند.

عناوین برگزیده