تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۱۸
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۳۴۹۱
سرویس خبر : انرژی

صنعت هسته‌ای ایران چه فراز و نشیب‌هایی را پشت‌سر گذاشته است؟

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه جامعه جهانی از دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی شگفت زده است زیرا شرایط خاصی را پشت سر گذاشته ایم.
صنعت هسته‌ای ایران چه فراز و نشیب‌هایی را پشت‌سر گذاشته است؟

به گزارش می متالز، مرتضی صفاری نطنزی ضمن گرامیداشت دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: موضوع هسته ای کشورمان از حیث جایگاه دارای اهمیت خاصی است و سابقه طولانی دارد و باید اذعان کرد که در این حوزه فراز و نشیب قابل توجهی داشته ایم.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای قبل از انقلاب اسلامی شروع و طراحی هایی در گذشته انجام شد، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که در اجرای این مهم نیز برخی کشورهای غربی شرکت داشتند اما در ادامه از اجرای پروژه ها عقب نشینی کردند که این موضوع موجب شد تا دانشمندان کشورمان وارد این صنعت شده و دستاوردهای خوبی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: امروزه جامعه جهانی از دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی شگفت زده است زیرا شرایط خاصی را پشت سر گذاشته و حتی پیش رو داریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه غنی سازی در کشورمان انجام شده و تکنولوژی این موضوع در کشورمان به ثمر رسیده است، اظهار کرد: به عبارتی غنی سازی در درجات مختلف انجام شد و تجربه عملی رخ داد تا جایی که ادامه فعالیت ها به برجام ختم شد.

صفاری نطنزی افزود: بر اساس سند برجام توافق چندجانبه ای بین ایران با 1+5 صورت گرفت و کشورمان پذیرفت برخی از فعالیت هایش را متوقف کند تا فشارهای وارد شده به اقتصاد کشور برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با شیطنیت هایی که آمریکا انجام می دهد، حفظ برجام اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله ای از زمان، به آنچه از حیث علمی و تکنولوژی مدنظر بود رسیدیم و بعدا پذیرفتیم تا حدودی محدودیت ایجاد کنیم تا دوره ای طی شود تا ظرفیت هسته ای کشومان با توان کامل به راه خودش ادامه دهد./

عناوین برگزیده