تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۰
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۳۴۹۲
سرویس خبر : انرژی

آیا برجام دست اندازی برای توسعه فناوری هسته ای ایران شد؟

می متالز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توسعه هسته ای ایران قبل از برجام با قدرت زیادی انجام می شد اما محدودیت های برجام نیز نتوانسته مانع از رشد این حوزه شود.
آیا برجام دست اندازی برای توسعه فناوری هسته ای ایران شد؟

به گزارش می متالز، سیدحسین نقوی حسینی ضمن گرامیداشت دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: توسعه و رشد دانش هسته ای یکی از موفقیت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  خوشبختانه تلاش های مستکبران برای جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: اگر چه غربی ها سعی کردند با توافقی به نام برجام در توسعه هسته ای کشورمان اختلال ایجاد کنند اما به اهدافشان دست نیافتند و ایران اسلامی از ظرفیت های توافقنامه مذکور برای پیشرفت و پیشبرد اهدافش استفاده کرد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه آمریکایی ها به دلیل نداشتن تحمل پیشرفت ایران، از برجام خارج خواهند شد، اما همچنان خواهان گفتگو با جامعه بین المللی هستیم و اعتقاد داریم حق ملت ایران باید در چارچوب همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طبق مقررات بین المللی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 10 بیانیه خودش همکاری خوب ایران در حوزه هسته ای را اعلام کرده است و امیدواریم سایر کشورها نیز به تعهداتشان عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا توسعه هسته ای ایران قبل از برجام با قدرت و سرعت بسیار زیادی انجام می شد و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت اما برجام محدودیت هایی را ایجاد کرد؛ باید اذعان کرد که محدودیت ها مانع از رشد این حوزه نشده است./

عناوین برگزیده