تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۳۵۰۳۶
سرویس خبر : محیط زیست

مساله آلودگی آبیک، نیازمند نگاه ملی است/ تعطیلی معادن پروسه دارد

می متالز - دادستان آبیک گفت: با توجه به وجود حجم بالای آلودگی‌ها در شهر آبیک، بخشی از این آلودگی‌های مربوط به خارج از استان از جمله استان البرز و شهرستان نظرآباد است که ضرورت دارد از سطح شهرستانی این موضوع را فراتر ببینیم و در استان و چه بسا سطح ملی از ظرفیت شورای معادن استفاده کنیم.
مساله آلودگی آبیک، نیازمند نگاه ملی است/ تعطیلی معادن پروسه دارد

به گزارش می متالز، سعید احمدزاده، دادستان آبیک با اشاره به پیگیری مشکلات معادن شمال شهر آبیک اظهار داشت: دادستان به عنوان مدعی العموم در راستای پیشگیری از وقوع برخی جرائم وحفظ حقوق عامه در خصوص این موضوع ورود کرده است.

وی افزود: معارضات اجتماعی و نارضایتی‌های عمومی در سطح شهرستان و خصوصاً شهر آبیک برای معادن شمال شهر آبیک موسوم به پیغمبر کوه سبب ورود دادستانی شد و حتی با معاونت دادستان کل کشور در قسمت حفظ حقوق عامه مکاتباتی داشتیم.

احمدزاده با اشاره به بحث تعطیلی معادن گفت: تعطیلی معادن پروسه دارد و این طور نیست که تعطیلی معادن از طریق یکی از مسئولین اعلام شود و تعطیلی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما هم حقوق معدن دار را باید لحاظ کنیم و هم این که تک بعدی به موضوع نگاه نکنیم و معارضات اجتماعی را نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان این که تاکنون از اقدامات غیرمجاز جلوگیری شده است، افزود: در صورتی که مانع اقدامات غیرمجاز نمی‌شدیم چه بسا گستره فعالیت‌های معدنی در این محل بیشتر می‌شد.

دادستان قزوین عنوان کرد: با توجه به وجود حجم بالای آلودگی‌ها در شهر آبیک، بخشی از این آلودگی‌های مربوط به خارج از استان از جمله استان البرز و شهرستان نظرآباد است که ضرورت دارد از سطح شهرستانی این موضوع را فراتر ببینیم و در استان و چه بسا سطح ملی از ظرفیت شورای معادن استفاده کنیم.

عناوین برگزیده