تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۳۵۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اعلام کرد:

پیش‌بینی برای صادرات ۲۵۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از قم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: درتوسعه صادرات غیر نفتی به رغم این که در زمینه داخلی سازی و صرفه‌جویی ارزی اقدامات خوبی صورت گرفته، تلاش میکنیم در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی هم گام‌هایی برداریم، لذا برای این امر پیش بینی ما ۲۵۰ میلیون دلار صادرات و به لحاظ وزنی ۳۵۰ هزار تن خواهد بود.
پیش‌بینی برای صادرات ۲۵۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از قم

به گزارش می متالز، محمود سیجانی افزود: در ۳ ماهه نخست سال جاری، صادرات ۸۳ میلیون دلار با وزن ۷۵ هزار تنی داشتیم که در تلاشیم تا به برنامه هدفگذاری شده برسیم.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با توجه به بحران کرونا و مشکلات تبادلات بین المللی و مشکلات ارزی در کارگروه صادرات به آن پرداخته شد و قرار شد در شورای صادرات کشور پیگیری شود.

وی عنوان کرد: تکمیل نمایشگاه فرش دستباف قم و نمایشگاه بین المللی قم در برنامه اصلی ما قرار دارد و با بهره‌برداری از راه دسترسی نمایشگاه قم نخستین استانی خواهیم بود که نمایشگاه تخصصی بین المللی خواهد داشت.

به گفته سیجانی، آبان ماه نمایشگاه بین المللی قم افتتاح و در بحث نمایشگاه فرش دستباف در مرحله مطالعه است تا به بخش خصوصی واگذار و تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عناوین برگزیده