تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۳۵۳۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت 144 واحد معدنی با اشتغال حدود1400نفر در استان بوشهر

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: طبق وضعیت موجود تعداد 255 معدن دارای مجوز بهره برداری در استان وجود دارد که تعداد 144 واحد آن فعال و مشغول به فعالیت هستند.
فعالیت 144 واحد معدنی با اشتغال حدود1400نفر در استان بوشهر

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی افزود: تعداد 144 معدن فعال در زمینه استخراج انواع مواد معدنی نظیر سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک و مخلوط کوهی و مارن با اشتغال تقریبی 1400 در استان بوشهرمشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 80واحد صنعتی در زمینه فرآوری مواد معدنی با اشتغال بیش از۲۵۰۰ نفر در استان وجود دارد که بخشی از محصولات صنعتی نظیر سیمان، کلینکر، گچ دانه بندی شده ، آهک هیدراته و غیره به کشور های مختلف صادرمی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان بوشهر، تصریح کرد: طی شش ماه اول سال جاری به میزان ۲۰۹۰هزارتن انواع محصولات معدنی به ارزش ۴۷میلیون دلار از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

حسینی با اشاره به مزیت های مختلف استان بوشهر، عنوان کرد: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد صنایع مختلف به ویژه فرآوری مواد معدنی به محصولات مرتبط صنعتی می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری با توجه به موقعیت نزدیکی بنادر استان و همجواری به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادرات محصولات صنایع معدنی باشد.

عناوین برگزیده