تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۳۵۳۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاثیرات تسعیر نرخ ارز بر درآمد «وخاور»

می متالز - مدیرعامل بانک خاورمیانه از تاثیرات تسعیر نرخ ارز بر درآمد این بانک خبر داد.
تاثیرات تسعیر نرخ ارز بر درآمد «وخاور»

به گزارش می متالز، پرویز عقیلی کرمانی در خصوص نرخ ارز مطابق بخشنامه بانک مرکزی گفت: تاثیر تغییرات بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی  مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری میان دوره‌ای منتهی به شهریورماه ۹۹ به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت‌های مالی است.

وی ادامه داد: این نرخ معادل مبلغ ۱۲۹ هزار ریال برای هر یورو و مبلغ ۱۱۰ هزار ریال برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان شهریورماه ۹۹ و با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه مذکور تعیین شده است.

۴۵ میلیون یورو درآمد بانک خاورمیانه با اعمال نرخ تسعیری جدید

مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت: نرخ تسعیر اعمال شده در صورت‌های مالی سال گذشته برای یورو و دلار آمریکا به ترتیب ۱۰۲ هزار ریال و ۹۰ هزار ریال بوده است.

عقیلی کرمانی گفت: با توجه به مراتب ذکر شده و با لحاظ وضعیت بار ارزی مثبت بانک خاورمیانه حدوداً معادل چهل و پنج میلیون یورو در پایان شهریور سال ۹۹، اعمال نرخ‌های جدید تسعیر برای بانک اثر درآمدی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک (شامل تعیین نرخ تسعیر جدید بر اقلام دارایی و بدهی پولی و نیز تاثیر آن بر ذخیره مطالبات مشکوک الوصول تسهیلات و مطالبات ارزی و …) منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت‌های مالی بانک خواهد بود.

عناوین برگزیده