تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۳۵۳۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بیش از دو میلیون تن مواد معدنی از بوشهر صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، دو میلیون و ۹۰هزارتن انواع محصولات معدنی به ارزش ۴۷میلیون دلار از استان به کشور‌های مختلف صادر شده است.
بیش از دو میلیون تن مواد معدنی از بوشهر صادر شد

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طبق وضعیت موجود تعداد ۲۵۵ معدن دارای مجوز بهره برداری در استان وجود دارد که تعداد ۱۴۴ واحد آن فعال و مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: این معادن در زمینه استخراج موادی مانند سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک و مخلوط کوهی و مارن با اشتغال تقریبی هزار و ۴۰۰ در استان بوشهرمشغول به فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: ۸۰ واحد صنعتی در زمینه فرآوری مواد معدنی با اشتغال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در استان وجود دارد که بخشی از محصولات صنعتی نظیر سیمان، کلینکر، گچ دانه بندی شده، آهک هیدراته و ... به کشور‌های مختلف صادر می‌کنند.

حسینی بیان کرد: در شش ماه اول امسال به میزان ۲۰۹۰هزار تن انواع محصولات معدنی به ارزش ۴۷میلیون دلار از استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

او با اشاره به مزیت‌های مختلف استان بوشهر عنوان کرد: سرمایه گذاری در زمینه ایجاد صنایع مختلف به ویژه فرآوری مواد معدنی به محصولات مرتبط صنعتی می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری با توجه به موقعیت نزدیکی بنادر استان و همجواری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای صادرات محصولات صنایع معدنی باشد.

عناوین برگزیده