تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۴
بازدید: ۱۱۰۲
کد خبر: ۱۳۵۵۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پروژه هوادهی هیپ‌های امور لیچینگ و بیولیچینگ در مجتمع مس سرچشمه اجرا شد

می متالز - مدیر لیچینگ و بیولیچینگ مجتمع مس سرچشمه گفت: پروژه هوادهی هیپ‌ها برای نخستین‌بار در کشور در امور لیچینگ و بیولیچینگ مجتمع مس سرچشمه اجرا شد.
پروژه هوادهی هیپ‌های امور لیچینگ و بیولیچینگ در مجتمع مس سرچشمه اجرا شد

به گزارش می متالز، حمید نادری‌نسب در تشریح جزئیات این خبر گفت: خاک‌های سولفوری در لیچینگ پس از پاشش در یک بازه یک‌ساله در بهترین حالت، انحلالی در حدود 10درصد دارند.

وی افزود: پروژه‌ای که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده، پروژه هوادهی پداگ‌ها در هیپ شماره6 امور لیچینگ و بیولیچینگ است که با انجام محاسبات فنی و بررسی اقتصادی و با حمایت معاونت محترم تولید و مدیریت محترم ارشد مجتمع، مقرر شد که پروژه هوادهی را روی هیپ شماره6 اجرا کنیم.

مدیر لیچینگ و بیولیچینگ مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه روال این پروژه طی و پروژه اجرا شده است، خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت یک‌سال، نتایج مینرالوژی قبل و بعد از پاشش خاک‌های مذکور از آزمایشگاه دریافت شده که انحلالی در حدود 40درصد را نشان می‌دهد؛ این بدان معنی است که انحلال مس موجود در خاک حدود ۳۰۰درصد افزایش داشته است.

نادری‌نسب تصریح کرد: این پروژه برای نخستین‌بار در کشور اجرا شده و اولین‌بار است که با این راندمان، از خاک سولفوری به روش هیدرومتالورژی مس گرفته می‌شود.

نادری‌نسب در پایان، ضمن تقدیر از مهندس ناصری، مدیر پیشین امور لیچینگ و بیولیچینگ، یادآور شد که پروژه مذکور با همت و تلاش ایشان از یک‌سال پیش آغاز شد.

عناوین برگزیده