تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۳۶۲۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
به همت مجتمع صنعتی اسفراین و در آینده ای نزدیک؛

نیاز کشور به واردات مقاطع سنگین فولاد آلیاژی قطع می شود

می متالز - معاون مهندسی و کیفیت مجتمع صنعتی اسفراین گفت: این مجتمع با توانایی تولید بیش از 120 هزار تن فولاد آلیاژی به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولادهای آلیاژی به عنوان پشتوانه اصلی صنایع بزرگ تولیدی در کشور فعالیت دارد و به طور یقین، در آینده ای نزدیک نیاز کشور به واردات مقاطع سنگین فولاد آلیاژی را به طور کامل قطع خواهد کرد.
نیاز کشور به واردات مقاطع سنگین فولاد آلیاژی قطع می شود

به گزارش می متالز، مهندس جواد حاجیانی، معاون مهندسی و کیفیت مجتمع صنعتی اسفراین با اشاره به ساخت بزرگترین شمش آلیاژی تاریخ فولادسازی کشور، درباره اهمیت و دستاورد تولید این نوع شمش های فوق سنگین در کشور گفت: در سالی که بفرموده مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، مجتمع صنعتی اسفراین با تلاش کارکنان خود به خوبی توانسته است به این شعار جامعه عمل بپوشاند و با تولید این ابر شمش 110 تنی توسط کارکنان مجرب داخلی، نیاز صنایع کشور به واردات انواع غلطک ها، شفت ها و رینگ های فوق سنگین را که مورد استفاده در صنایع فولاد، نیروگاهی، پتروشیمی و صنایع دریایی  است؛ مرتفع نماید.

معاون مهندسی و کیفیت مجتمع صنعتی اسفراین در ادامه به توانمندی های مجتمع صنعتی اسفراین و طرح های توسعه ای این مجتمع پرداخت و افزود: مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع سنگین و فوق سنگین فولادهای آلیاژی به عنوان پشتوانه اصلی صنایع بزرگ تولیدی در کشور فعالیت دارد و این مجتمع توانایی تولید بیش از 120 هزار تن فولاد آلیاژی در سال را دارد. از ابتدای فعالیت این شرکت تا کنون بیش از 150 گرید فولاد آلیاژی برای صنایع کشور تولید شده است و باتوجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی و جایگاه ویژه مجتمع صنعتی اسفراین در بازارهای اروپایی، سالیانه بیش از 50 درصد محصولات تولیدی این شرکت عظیم صنعتی به کشورهای اروپایی صادر می شود. همچنین این مجتمع با دارا بودن پرسنل مجرب، تجهیزات منحصر به فرد و دانش به روز کارشناسان خود به طور یقین، در آینده ای نزدیک نیاز کشور به واردات مقاطع سنگین فولاد آلیاژی را به طور کامل قطع خواهد کرد.

مهندس حاجیانی که سابقه 8 سال مدیریت تولید و 4 سال معاونت مهندسی و کیفیت این مجتمع صنعتی را درکارنامه خود دارد بر تاثیر فعالیت مجتمع صنعتی اسفراین  بر صنعت و اشتغال خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 1000 نفر از جوانان کشور و استان در این مجتمع به صورت مستقیم شاغل هستند و با توجه به اینکه مجتمع صنعتی یک شرکت مادر و مولد است در ایجاد و توسعه شرکت های جانبی در شهرک های صنعتی استان نقش بسیار مهمی دارد تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کند و تکمیل کننده زنجیره تولید در این مجتمع باشند. همچنین با توجه به ترانزیت بیش از 250 هزار تن مواد اولیه مصرفی و انتقال محصولات به نقاط مختلف ایران و اروپا، مجتمع صنعتی اسفراین باعث رشد و رونق صنعت حمل و نقل جاده ای و ریلی منطقه شده است.  

حاجیانی همچنین به معرفی وزیر جدید صمت اشاره کرد و گفت: مهمترین خواسته ما از این وزارتخانه حمایت از تولید داخلی، رفع موانع تولید و حل مشکلات تأمین مواد اولیه مصرفی واحد فولادسازی به خصوص آهن اسفنجی است و امیدواریم جناب رزم حسینی توجه ویژه ای به این صنعت مهم کشور داشته باشند.

معاونت مهندسی و کیفیت مجتمع صنعتی اسفراین در خاتمه به آینده این مجتمع و مجموعه فولادسازی کشور پرداخت و افزود: با توجه به چشم انداز برنامه 5 ساله کشور و رشد تولید فولاد تا مرز 30 میلیون تن در سال و همچنین وجود ذخایر مناسب معادن سنگ آهن کشور، انتظار می رود که صنعت فولاد کشور و بالطبع مجتمع صنعتی اسفراین توسعه یابد. هرچند این مجتمع تاکنون توانسته است به واسطه جدیت و کوشش کارکنان مجرب و زحمتکش خود در ایجاد یک برند مناسب در تولید فولاد آلیاژی در ایران و اروپا قدم های مهمی بردارد و موجب سربلندی کشور عزیزمان ایران شود و پرسنل این شرکت با شعار "همیشه امید هست" همواره به رشد روزافزون امید داشته اند و روبه جلو بوده اند.

عناوین برگزیده