به گزارش می متالز، رسول سراییان اظهار کرد: طرح تحول دیجیتال توسط شرکت ایریسا طراحی و ۶ مرداد اجرایی شده است و ما در این مسیر فراز و فرودهای زیادی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در واقع این حرکت در راستای انقلاب چهارم صنعتی بوده و فولاد مبارکه نیز در این مسیر گام برداشته است.
به گفته وی، در طرح تحول دیجیتال چندین شعار تعریف شده است. نخست فولاد هوشمند از سنگ تا رنگ است. به این شکل که سنگ آهن از معدن استخراج شده و بعد از طی مراحل مختلف تولید، تبدیل به ورق گالوانیزه شده و در صنعت ساختمان و لوازم خانگی استفاده میشود.در واقع این زنجیره ارزش را در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ خواهیم داشت و تا سال ۱۴۰۴ فولاد مبارکه به یک فولاد هوشمند تبدیل می شود.
سراییان گفت: چالشهایی مانند روندهای بینالمللی صنعت، همچنین فرآیندهای نوظهور برای فولادمبارکه تعریف شده تا در سال ۱۴۰۴ فولاد مبارکه به یک کارخانه هوشمند تبدیل شود.
به گفته وی، در این طرح یکی از بهترین مباحثی که دیده شده نقش آفرینی و بهرهوری از شرکتهای دانش بنیان است. همچنین به جهت امنیت اجرایی این طرح، مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد مبارکه که استارت راه اندازی آن زده شده به عنوان یکی از پشتوانههای اصلی در فولاد مبارکه به شمار می آید.
مدیرعامل ایریسا گفت: امروز اولین رویداد در زمینه تحول دیجیتال برگزار شده است و ما نیازمند همکاری دانشجویان و شرکتهای استارتاپی هستیم.
وی افزود: طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه اقدامی نیست که ما به تنهایی بتوانیم از عهده آن برآییم بلکه نیازمند استفاده از دانش های موجود در این زمینه هستیم.
مدیرعامل ایریسا ادامه داد: در حدود سه ماه وقت گذاشته شده و هفت چالش و مساله اصلی مشخص شده است.
سراییان گفت: تحلیل بهره وری خطوط در تولیدی فولاد مبارکه با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، اندازه گیری ضخامت نسوز پاتیل در حالت گرم، نمونه طراحی و ساخت دوقلوی دیجیتال در فولاد مبارکه است، لجستیک هوشمند، امنیت کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حوزه siem ،ایجاد پلت فرم و شفاف به منظور ارتقاء امنیت و شفافیت در فرآیند خرید فولاد مبارکه با استفاده از فناوری بلاک، چالشهای اصلی ما هستند.
به گفته وی، ۲۳ مهر چالشها ارائه خواهد شد و ۱۶ آبان دریافت پیش پروپوزالهاست و ۱آذر نیز ارزیابی خواهند شد و هفته آخر آذر بازدید حضوری از فولاد مبارکه را خواهیم داشت و بعد از آن تا پانزدهم دیماه، پروپوزال ها نهایی خواهد شد و ارزیابی انتخاب اولویتهای همکاری در ۱ بهمن انجام و در نهایت مذاکرات، توافق و عقد قرارداد در بهمن و اسفند صورت میگیرد.
به گفته وی، انتقال فناوری و مالکیت فکری همچنین سرمایهگذاری و حمایت مالی در تولید و توسعه محصول از جمله مدلهای اصلی همکاری با شرکت های استارت آپی است.
وی ادامه داد: یک رویداد دیگر در همین زمینه در بهمن یا اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و ما سال را با دو رویداد به پایان خواهیم برد