تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۳۶۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کم‌کاری شستا برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی/ لزوم ایجاد عدالت درمانی در استان

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با انتقاد نسبت به کم‌کاری شستا برای سرمایه‌گذاری در استان گفت: شستا از این استان درآمد دارد اما سوددهی و سرمایه‌گذاری خود را در نقاط دیگر انجام می‌دهد که موردانتقاد و گلایه است.
کم‌کاری شستا برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی/ لزوم ایجاد عدالت درمانی در استان

به گزارش می متالز، سید محمد پاکمهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت خدمات تامین اجتماعی به مردم اظهار کرد: این دستگاه باید در ارائه خدمات به مردم باتوجه به چتر گسترده پوشش آن پیشگام باشد.

وی با تاکید بر لزوم اثرگذاری تامین اجتماعی بر هلدینگ اقتصادی شستا تصریح کرد:  متاسفانه حضور شستا در خراسان شمالی متفاوت از سایر استان های دیگر است زیرا انتظار است که باتوجه به وضعیت معیشت مردمی فضای کسب و کار در استان را بهبود ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: فضای کسب و کار فعلی استان رضایت بخش نیست و با افزایش بیکاری و تورم باید اشتغال زایی و کارآفرینی را افزایش داد تا مانع رشد آسیب های اجتماعی شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل در جامعه کنونی کشور افزود: شاغل شدن افراد باعث تقویت بنیان خانواده می شود و همراه با کاهش آسیب های اجتماعی، شاهد کاهش طلاق در جامعه نیز خواهیم بود.

پاکمهر با مورد خطاب قرارداد هلدینگ شستا در لزوم کمک به مردم خراسان شمالی تصریح کرد: پتروشیمی خراسان با سهم عمده ای در دست شستا سرمایه های این استان را می گیرد اما سوددهی خود را در نقطه ای دیگر انجام می دهد که این موضوع مورد گلایه مردم و نمایندگان است.

وی ادامه داد: شستا متاسفانه در استان خراسان شمالی سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال اقدام موثری را انجام نداده است و نقش موثر خود در استان را کم رنگ ایفا کرده است.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در ادامه به موضوع ایجاد سرمایه گذاری جدید توسط پتروشیمی اشاره کرد و گفت: باگذشت چندسال دیگر عمر پتروشیمی خراسان به پایان می رسد اما فازهای آینده این پتروشیمی برخلاف سایر نقاط کشور تاکنون اجرایی نشده است.

وی کلنگ زنی ایجاد فاز 2 پتروشیمی در استان طی سفر نخست رئیس جمهور به استان را مایه توقع مردم دانست و افزود: این پروژه اکنون بی سرانجام مانده و انتظار است که این پروژه به مرحله احداث برسد.

پاکمهر در بخش دیگر سخنان خود به موضوع عدالت درمانی اشاره کرد و گفت: پرداختی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در سراسر کشور یکی است اما خدمات دهی به افراد تحت پوشش در نقاط محروم و مراکز کشور متفاوت است.

وی با گلایه نسبت به عدم برخوداری شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان از درمانگاه های تامین اجتماعی ادامه داد: درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی مرکز استان نیز در سال 93 کلنگ زنی شده اما همچون پتروشیمی این کلنگ بر زمین مانده و تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد در زمان ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی افتتاح شده و تاکنون وضعیت بخش های ویژه مناسبی ندارد و باید اقدامات لازم در راستای گسترش آن اجرایی شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده