تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۳۶۷۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:

حوزه فولاد به معاونت تخصصی آن یعنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی برگردانده خواهد شد/ قیمت شمش با عرضه بیشتر کنترل می شود/ سنگ‌آهن هماتیت در عیاری که نیاز داخل نیست صادر خواهد شد

می متالز - مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: طبق خواسته وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌زودی تمام حیطه اختیارات تصمیم‌گیری در حوزه فولاد به معاونت تخصصی آن یعنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی برگردانده خواهد شد.
حوزه فولاد به معاونت تخصصی آن یعنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی برگردانده خواهد شد/ قیمت شمش با عرضه بیشتر کنترل می شود/ سنگ‌آهن هماتیت در عیاری که نیاز داخل نیست صادر خواهد شد

به گزارش می متالز، سیف‌الله امیری با اشاره به برنامه‌های جدید رزم حسینی، وزیر صمت عنوان کرد: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در حوزه فولاد تحت نظارت کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت، صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت و اسماعیلی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت بوده و در این بین بخش کمی از آن در اختیار معاونت امور معادن و صنایع معدنی قرار گرفته بود آقای رزم حسینی در نظر دارد حوزه فولاد و تصمیم‌گیری در این حوزه را مجدداً به معاونت تخصصی خود یعنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی برگرداند که به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد و با تحقق این موضوع دستورالعملی را تنظیم خواهیم کرد که بحث تنظیم بازار فولاد و عرضه مکفی شمش در بورس و صادرات در آن دستورالعمل لحاظ شود تا طبق آن قیمت‌ها بالاتر نرفته و کنترل شود. مشخصاً در بحث شمش، قیمت‌ها را با عرضه بیشتر، پایین آوریم.

وی ادامه داد: در خصوص صادرات سنگ‌آهن نیز مخالف خام فروشی هستیم و به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم سنگ‌آهن خام تا جایی که موردنیاز کشور است از کشور خارج شود. تنها زمانی که نیاز صنایع به‌طور کامل فراهم شود امکان صادرات خواهند داشت و در همین راستا و طبق نیاز کشور، سنگ‌آهن مگنتیت به‌هیچ‌وجه صادر نمی شود اما با برنامه‌ریزی درصدد هستیم سنگ‌آهن هماتیت در عیارهایی که نیاز داخل نیست امکان صادرات داشته تا سبب ارزآوری برای کشور شود.

امیری به شرایط صادرات خریداران شمش اشاره کرد و افزود: کلیه واحدهایی که شمش از بورس خریداری می‌کنند بایستی 75 درصد محصول خریداری‌شده از شمش را به بورس برگرداندد بعلاوه اینکه واحدهایی که صادرات دارند ارز را به سامانه بازگردانند در غیر این صورت اجازه صادرات از آن‌ها سلب خواهد شد.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از گفته‌های خود تأکید کرده بود بر اساس قانون و در راستای اجماع تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و مجلس مقررشده تا بعد از ابلاغ دولت هرچه سریع‌تر فولاد در بازار سرمایه عرضه شود و این موضوع به‌تدریج بر قیمت فولاد در بازار تأثیر خواهد گذاشت.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد