تاریخ: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۳۶۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

می متالز - مدیرعامل کارگزاری ملل پویا گفت: ریزشی که طی حدود دو ماه اخیر در بازار صورت گرفت موجب به وجود آمدن بی اعتمادی در بازار شده و عمده سرمایه گذاران به دنبال نوسانگیری کوتاه مدت هستند.
عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

به گزارش می متالز، درباره نوسان بورس اظهار کرد: یکی از دلایل این موضوع پیش رو بودن انتخابات آمریکا است که بازار تحت تاثیر آن قرار دارد و با انتخاب رییس جمهور آمریکا تا حدودی وضعیت و مسیر اقتصاد کشور مشخص می شود.

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا افزود: در این شرایط برخی ها ریسک نکرده و از بازار خارج می شوند اما برخی با پذیرفتن ریسک در بازار باقی می مانند و حتی برای کوتاه مدت خرید هم می کنند.

وی گفت: همچنین ریزشی که طی حدود دو ماه اخیر در بازار صورت گرفت موجب به وجود آمدن بی اعتمادی در بازار شده و عمده سرمایه گذاران به دنبال نوسانگیری کوتاه مدت در بازار هستند.

خانزاده بیان کرد: از نظر بنیادی با توجه به نرخ ارز شرکت های صادراتی وضعیت خوبی دارند و گزارش های فصل پاییز این شرکت ها بسیار خوب خواهد بود، از نظر ارزش بازاری نسبت به وضعیت دلار، ارزش بسیاری از شرکت‌های بزرگ و بنیادی ارزش پایینی دارند در حالی که ظرفیت رشد بسیار خوبی دارند.

کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه اوردرها که به صورت آبشاری توسط حقوقی ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: حقوقی ها و شرکت هایی که پرتفوی بزرگ دارند به دلیل P/E بالای بازار طبیعی است با پیش بینی هایی که دارند و با توجه به سودی که در سهام داشتند به دنبال شناسایی آن هستند تا نقدینگی برای آینده در اختیار داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا تصریح کرد: سرمایه گذارانی که در یکسال اخیر به بازار ورود کردند به سرمایه گذارانی هوشمند تبدیل شدند و اکثرا با نوسانات کوتاه مدت خرید و فروش می کنند، در حال حاضر حدود 35 هزار میلیارد تومان پول در کارگزاری ها دپو شده و سرمایه گذاران فعلا با توجه به شرایط احتیاط می کنند.

خانزاده درباره عرضه سهام عدالت گفت: آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست و شرکت بورس باید حجم عرضه و ارزش فروش را روزانه اعلام کند تا به بازار کمک شود.

عناوین برگزیده