تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۳۶۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حجم معاملات هفتگی در بورس کالا ۷۰ درصد افزایش یافت

می متالز - در هفته منتهی به 24 مهر ماه، 928 هزار و 524 تن انواع کالا به ارزش بیش از 102 هزار میلیارد ریال در بورس کالا دادو ستد شد که نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد.
حجم معاملات هفتگی در بورس کالا ۷۰ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، تالار های مختلف بورس کالا در چهارمین هفته پاییز با حجم بیش ۹۲۸ هزار تن کالا رشد ۷۰ درصدی و ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد ریال رشد ۹۰ درصدی را تجربه کرد.

بنابراین طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۵۲۲ هزار و ۹۵۹ تن انواع کالا به ارزش ۷۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴۵۷ هزار و ۱۶۲ تن فولاد، ۶ هزار و ۳۴۰ تن آلومینیوم، ۸ هزار و ۱۲۵ تن مس، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۵۱ هزار و ۲۰۰ تن روی و ۵ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۰۵ هزار و ۱۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۳۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال فروش رفت.

در این تالار ۱۰۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۳۰ هزار و ۹۶۴ تن قیر، ۶۶ هزار و ۱۱۵ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار و ۸۸ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، یک هزار و ۴۶۲ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۳۹۴ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و ۳۶ هزار و ۵۲۵ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۴۵۷ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالا دادوستد شد.

عناوین برگزیده