تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۳۷۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت قم:

7 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد شد

می متالز - رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: هم راستا با راهبرد جهش تولید از ابتدای سال جاری تاکنون ۶هزار و ۸۷۲ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت این استان ایجادشده است.
7 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد شد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعهد استان در موضوع ایجاد اشتغال جدید در بخش‌ صنعت،‌ معدن و تجارت طی سال جاری، فراهم کردن فرصت شغلی برای پنج هزار و ۵۶۵ تن بود که تاکنون بیش از این میزان محقق شده است و این روند برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت،‌ معدن و تجارت استان در سال جاری رقمی فراتر از هفت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال آن صورت پذیرفته و این نکته نشان‌دهنده تحقق بیش از ۸۷ درصدی برنامه سرمایه‌گذاری استان در این بخش است.

وی ادامه داد: بخش صنعت استان قم در سال جهش تولید برای تولید کالاهای موردنیاز داخل همچون محصولات پتروشیمی،‌ مینی‌بوس‌،‌ وانت،‌ ون و اتوبوس، کامیون و کامیونت، الیاف پلی‌استر، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی مصنوعی، یخچال و فریزر، انواع کنتور، انواع پایپوش، انواع موتورسیکلت، انواع آجرنسوز و تشک فنری برنامه مشخص دارد که در همه موارد یادشده وضعیت تولید تاکنون بیش از میزان پیش‌بینی بوده است.

سیجانی گفت: حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکل‌های آنان در شرایط کنونی که کشور با فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان مواجه است بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و به همین دلیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تشکیل جلسات هفتگی، به دنبال حل مسائل پیش روی تولیدکنندگان و تخصیص اعتبارات موردنیاز آنان در قالب تسهیلات رونق تولید و سایر موارد است.

وی بیان کرد: همچنین در همین رابطه به‌منظور کاهش تاثیر فشار ناشی از تحریم‌ها رویکرد عملیاتی تامین کالاهای واسطه‌ای و حلقه‌های میانی تولید را برای خنثی‌سازی تحریم مواد اولیه و تکمیل زنجیره تولید استان دنبال می‌کنیم.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت