به گزارش می متالز، در هفتهای که گذشت، میانگین ارسال روزانه سنگ آهن از ۳۵ بندر به کارخانه ها ۸۸ هزار تن در هفته کاهش یافته و به ۲.۸۸ میلیون تن رسیده است.
افزایش ورود محموله های سنگ آهن به بنادر و احتیاط فولادسازان در خرید سنگ آهن به دنبال افت قیمت این ماده اولیه تولید فولاد، در بازار آزاد و آتی باعث افزایش قابل توجه موجودی سنگ آهن در شاندونگ و تیانجین شد.
در دو بندر تانگشان نیز علی رغم ورود کم محموله سنگ آهن، با افزایش سیاست های کاهش تولید در زمستان و کاهش خرید فولادسازان، موجودی اندکی افزایش یافته است.
با توجه به موجودی کم اکثر کارخانه های تولید فولاد و امکان بالا رفتن موجودی ها بعد از افت قیمت و ذخیره سازی زمستانی در شمال چین، احتمال اینکه متوسط تحویل روزانه سنگ آهن از بنادر اصلی به میزان سابق برسد وجود دارد. قیمت سنگ آهن بنادر بازار فیزیکی در ۱۶ اکتبر اندکی کاهش یافت، اما فولادسازان همچنان تمایلی به خرید نشان ندادند.