به گزارش می متالز، مهرداد تولاییان، افزود: برای تولید انواع ریل، راه بسیار دشواری را طی کردیم و امروز بر اساس استاندارد، تلرانس این محصول میکرونی است و صادرات این محصول میتواند برای ذوب آهن درآمد ارزی خوبی به همراه داشته و بخش زیادی از مشکلات این واحد تولیدی را برطرف کند.
وی تصریح کرد: به محض تامین نیاز داخل و در صورت نبود متقاضی به سراغ صادرات خواهیم رفت اما با توجه به اینکه دولت در سال آخر خود قرار دارد به شدت بحث توسعه ریلی را پیگیری میکند. اگر در ادامه نیز این توسعه در اولویت باشد همچنان نیاز داخل را تامین خواهیم کرد. در غیر این صورت ذوب آهن آمادگی لازم برای صادرات را دارد.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تنها مانع برای صادرات ریل ذوب آهن نیاز داخلی است، در غیر این صورت هیچ مشکلی در زمینه های فنی و بازرگانی وجود ندارد.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، گفت: شاید برای صادرات ریل، الزاما به سمت بازارهای فعلی نرویم، اما در حال رصد بازارها هستیم، حتی در این مدت جلسات و سفارشاتی داشتیم اما اعلام کردیم باید نیاز داخل را تامین کنیم.
تولاییان در خصوص برنامهریزی برای افزایش تولید، گفت: افزایش تولید در شعار آسان است و در اجرا کار سخت میشود زیرا تناژ کیلوکیلو افزایش پیدا میکند نه تن تن. به همین دلیل افزایش ظرفیت نیازمند برنامهریزی دقیق و حساب شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در شهریور ماه آمار تولید 7 هزار تن ریل را ثبت کردیم. از سویی دیگر موجودی انبارها در حال حاضر 5500 هزار تن ریل تایید شده که آماده حمل و نصب است. البته ذوب آهن تولید 100 هزار تن ریل را برای سال 99 هدف گذاری کرده است تا با تحویل آن توسعه خطوط ریلی با سرعت انجام شود.
چندی پیش گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدیزاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا و با این گواهینامه دیگر پرونده تمام انتقادات برای ریل ذوب آهن اصفهان بسته شد.